söndag 24 juni 2012

Cosmos hälsar

Hej! 
Det är jag som är Cosmos. Jag är åtta veckor och igår fick jag flytta ifrån min familj ute i skogen till en ny husse och matte. De bor precis mitt i stan och jag har sett massor av bilar och cyklar och tåg. Några tåg låter jättemycket men det är inget att bry sig om.

Något annat som låter jättemycket, det är när man är ute och någon slänger glas i sophuset. Första gången jag hörde det gömde jag mig bakom matten. Men nu vet jag att det inte heller är så farligt -bara lite.

Och så har jag fått ett halsband och ett snöre som matten eller hussen håller i. Ibland försöker jag hjälpa dem att bära det, men då kommer de farandes med tuggknuten istället.
De vill föresten inte att jag håller dem i byxbenen heller. Och när jag bet matten i hälen då ropade hon aj så högt att jag blev rent förskräckt. Bäst att inte göra det något mer... de närmsta minuterna.

Det finns ett rum här som jag inte får gå in i. Det heter badrum och där står katternas toalett. Den luktar jättespännande! Men jag får som sagt inte gå in... och det kommer jag ihåg faktiskt nästan hela tiden. I allafall om matten eller hussen är där inne för om jag stannar utanför tröskeln kommer de tillbaka och blir så himla roliga!

Jag har en gräsmatta också. Den har vi redan varit på jättemånga gånger! Till och med mitt i natten bar hussen ner mig dit. Fast bara en gång för annars sov jag faktiskt hela natten. Ända till klockan fem i morse! Men då kände jag mig precis hur pigg och utvilad som helst. Och leksugen! Jag försökte få igång den gråa katten, men hon var jättetrist och fräääste när jag studsade mot henne. Tråkmånsa!

Matten säger att jag är antingen eller. Jag är väääldigt trött och sover massor. Men när jag är vaken känner jag mig jättevaken och alldeles full i bus. Och här finns så väldigt mycket att tugga på! Det är lite svårt att hålla reda på vad som är okej. Men den gröna grodan, det vet jag, den är okej. Och den är jätterolig! Bara ibland leker jag med någon av de andra leksakerna...

Och så får man jättemycket mat här. Det är inte ens bråttom att äta för mina syskon är ju inte här och kan glufsa i sig före mig. Fast, det ska sägas, katternas mat luktar myyycket godare.
En gång har jag kissat på mig också. Fast jag tror inte att matten och hussen såg det, för de sa i allafall inget.

Annars kallar de mig cool och duktig och fin. Alldeles särskilt om jag springer till matten när hon ropar "Cosmos" där ute på gräsmattan. Då blir hon alldeles till sig av lycka och det är ju rätt skojigt faktiskt.

Dags att sova igen.
Hejdå!
Från Cosmos

15 kommentarer:

  1. Men lilla Cosmos - du var det sötaste jag sett på länge! Jag vet att du kommit till den bästa matten och hussen, som finns och du kommer att få det så bra hos dem.

    SvaraRadera
  2. Åh men jag dör ju nästan, du är sååååå söt och fin!!

    SvaraRadera
  3. Tack för att jag fick träffa Cosmos innan vi åkte.
    Giggi

    SvaraRadera
  4. Så söt! Och vilken tur han har haft som kom till rätt familj!

    SvaraRadera
  5. Åhh Karin, han är ju bara helt underbar!

    SvaraRadera
  6. Söt. :) Ska bli kul att få läsa mer om lilla Cosmos. Men du får inte glömma bort katterna helt, för jag tycker om att läsa om dem också. ;)

    SvaraRadera
  7. Välkommen till bloggvärlden lilla Cosmos!

    En charmig liten kille har fått sitt hem hos er, och där kommer han trivas kan jag lova.

    Härligt med en ny liten valp i familjen.
    Lycka till med Cosmos.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  8. Lööööövely!!! Påminns om diverse jobbiga valpstuff, typ att de inte kan NÅGONTING ungefär... Härligt att han är så cool! Kul att läsa om som andra redan poängterat, även jag själv... ;)

    SvaraRadera
  9. Ruta Ett; Vi tycker förstås också att han är ursöt. Kattdamerna är en så länge inte alldeles övertygade ;)

    Ulrika; ;))

    Mamma; Det är klart att mattemor måste få träffa lilla nytillskottet nu när allt gick så bra :)

    Bloggblad; Vi har hur som helst tur att han hamnat hos oss!

    Mian; Den partiska matten kan just inget annat än att hålla med...

    De la realidad; Nejdå. Chatter ligger här på stolen bredvid mig. Hon är för ögonblicket en smula irriterad på den där lilla krabaten som vill busa så våldsamt ;)

    Synne; Det är underbart att ha en liten vovve igen! Som jag längtat.

    Emma R; Precis så är det. Och även om han är förfärligt söt nu ska det bli väldigt skönt när han blir lite större och har lite mer koll på läget.

    SvaraRadera
  10. Hallå där Cosmos. Du har verkligen hamnat helt rätt. Bättre tvåbenta finns det nog inte.
    Se nu till bara att bli polare med katterna, de ena riktiga kompisar om man bara får dem på sin sida.

    SvaraRadera
  11. Så fin du är Cosmos! Snart får du en internetpolare i Jämtland. Han heter Otis och är av samma ras som du, fast brun- och vitpälsad.

    SvaraRadera
  12. Husan; Chatter, den grå katten, jobbar i allafall hårt på det här med uppfostran :)

    Eva; Åh så spännande!

    SvaraRadera
  13. Det ska bli kul att följa lilla Cosmos.

    SvaraRadera
  14. Herregud så söt!!! Cosmos har absolut hamnat hos bästa familjen!!!

    SvaraRadera