torsdag 28 juni 2012

Äh, fy för sjuka!

Inatt har han sovit, gohjärtat, från sena kvällskissen fram till klockan fem!
"Jag har inte ens vaknat när ni har varit ute i natt" säger jag förvånat och tittar på klockan, där vid fem.
"Men, har du inte varit ute med honom?" frågar maken, ungefär lika förvånat.
Och inte ett dugg hjälpte det, för den där låga febern och halsontet vek inte hädan trots all sömn. Igår hölls det skapligt i schack med alvedon, men i morse fick jag ge upp och stanna hemma. Trist värre med tanke på den där karensdagen. Och fy så dåligt samvete jag hade -vi som redan har vikarier och dessutom ett kök att packa i kartonger inför renovering i sommar. Och bara två dagar kvar till sammanslagning.
Under täcket låg jag, och frös, och försökte räkna på hur många barn det var idag och hur mycket det är kvar att packa.

Nåväl, nu är det så. Jag är dock inte sådär galet sjuk som tidigare under våren. Med lite tur kan jag jobba redan i morgon igen. Varvar sömn med sodoku. Bläddrar lite i tidningen "Byggnads" som maken fortfarande får. Tittar på svalorna som flyger högt under blå himmel.
Varken mer eller mindre. En torsdag med mindre än två veckor kvar till semestern (fy så onödigt att bli sjuk nu!).

6 kommentarer:

  1. Eller så stannar du hemma imorgon med, för att bli ordentligt frisk. Tro mig, ingen kommer att tacka dig för att du jobbar sönder dig själv.
    Krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Ne jag håller med, stanna hemma imorgon med du. En feberfri dag säger vi ju till barnen i alla fall :)
    Alltid blir det någon råd med det där kökspackandet. I värsta fall får ni väl gå ifrån några timmar nästa vecka.

    SvaraRadera
  3. Erika och Vonkis; Nä, jag jobbar. Det är ju bara en dag och dessutom den sista före sammanslagningen. Och det här var mer av den "gamla tidens sjuka". Ja, sådär normalt sjuk som jag blev innan monstersjukorna som varit under våren :)

    SvaraRadera
  4. Det är alltid onödigt att bli sjuk ;-). Hoppas det ger med sig tills imorgon!!! Och fy så mysigt med en så fruktansvärt söt liten valp alltså!!!!

    SvaraRadera
  5. Kattalena; Jättemysigt! Fast maken börjar se lite trött ut ;)

    SvaraRadera
  6. Krya på dig. Det ska bli roligt att följa Cosmos precis som det var att följa Lurvig.

    SvaraRadera