torsdag 10 maj 2012

Transportsträcka

Det regnar och regnar.
Och jag är trött något så in i bängen. Kanske är den där envisa halsen en liten bov där.

Annars är det bra. Veckan går i raketfart. Jag kan inte begripa att det är fredag i morgon!
Vi har hunnit tillbringa massor med tid i regnvädret -barnen har hur kul som helst! Och egentligen är jag själv inte alls särksilt oförtjust i regnväder heller. Det är både mysigt och uppfriskande. Och så luktar det gott!

Lite gymnastik i gymnastikhall med de större barnen. Lite skapande med flaskfärger.
Och så är terminens sista utvecklingssamtal klart.

Ungefär bara så faktiskt.
Sista hela veckan med nuvarande efternamn.
Om jag längtar till nästa helg?
Svar: Ja!
Det känns faktistk lite som att den här veckan är nästan som en transportsträcka. En ganska regnig sådan :)

6 kommentarer:

  1. Även här längtas det och förbereds för nästa helg... Första omgången kakor är klara och infrysta!

    SvaraRadera
  2. Och då gissar jag på att "anonym" är Elin :) Jag ska baka i helgen är planen. Lite bullar och något laktos- och glutenfritt. Inte alls en särskilt betungande uppgift eftersom ni fixar den största bakbiten ♥

    SvaraRadera
  3. Oj, är det redan så dags? Bara en vecka... Njut av varje dag - den transportsträckan är också viktig, du kommer att minnas den väldigt intensivt hela livet.

    Vi gifte oss en "vanlig" lördag utan ledighet efter, och när jag kom till skolan på måndagen efter, sa en kille: Va're Psalmbok du skulle heta nu?

    Varken han eller jag visste ju inte hur nära det skulle komma att ligga med psalmskrivandet många år efteråt.

    SvaraRadera
  4. Bloggblad; Haha, ja där var han ju faktiskt inte helt fel ute med namnet :)

    Vi har ju inte heller någon ledighet efter. Det blir en sen liten bröllopsresa i början av juni. Fem dagar till Paris...

    SvaraRadera
  5. Och vi gifte oss i rådhuset i Tibble i Kungsängen. Det tog väl fem minuter, sen åkte jag och handlade ,-)

    Snacka om 70-tal.

    SvaraRadera
  6. Elisabet; Det är ju många som gör så idag också. Alldeles särskilt de som gör det främst av juridiska skäl. Och kanske en del yngre som gör det mer som en "kul grej".
    Fast sambon hade gärna gjort så. Det är jag som vill ha det mer "på riktigt". Fast någon stor fest blir det inte. Bara lite fika efteråt.

    SvaraRadera