onsdag 16 maj 2012

Tårta och listor

Tidig dag på jobbet.
Och hjälparns, nu närmar det sig.
Hem för bullbak. Kanelbullar och vaniljbullar. De sistnämnda blir laktosfria...


Och sambon kommer hem med provsmakarbitarna från konditoriet.
De var inte små. Och jag inser bums att är de beräknat att bitarna ska vara så stora per person kommer det att bli en hel del tårta över.
Själv har jag smaskat tårta så att det just nu känns som om det räcker för resten av året. Men gott var det! Tyckte vi. Som tur var :)

Och så inser jag att det är en hel massa saker som ska göras torsdag och fredag.
Tänk då om man skulle haft ett stort bröllop!
Jag skriver listor.
Listor för torsdag.
Listor för fredag.
För mig och för sambon.
Chipper vill gärna vara med och lyckas ganska bra trots att matten sitter en smula... otillgängligt.
Lägg därtill att hon faktiskt placerat sig sådär själv och spinner högt. Knaskatt.

8 kommentarer:

  1. Spännande .., spännande!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker just nu exakt som Elisabet! Följer det hela med stor spänning och är själaglad att jag inte behöver anstränga mig ett enda dugg de kommande fyra dagarna... allt resande har tagit på krafterna.

    Jag är helt säker på att ni gör rätt som stannat under 400 pers... hinner man ens att hälsa på alla då?

    SvaraRadera
  3. Här tvättas det och strykes kläder.
    Inväntar den 19 maj.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  4. Elisabet och Bloggblad; Det ska bli jätteroligt. Fast jag tror att alla förberedelser för att inte tala om möhippa och svensexa är en stor del av det roliga :)
    400 gäster hade jag absolut inte velat ha, men det är ju olika traditioner. Och ja, man hinner hälsa på alla. Nu minns jag inte riktigt när under kvällen, men vid något tillfälle står man så att alla går förbi och hälsar...

    Miie; Bara två dagar kvar :)
    Jag undrar för övrigt var din blogg har tagit vägen?

    SvaraRadera
  5. Instämmer: spännande och pirrigt antar jag.
    Jag önskar stort lycka till med allt och att bröllopet blir fantastiskt!

    SvaraRadera
  6. Har lagt ned bloggen.
    Har mitt liv i trädgården just nu.
    Vi har satt och sått:)

    SvaraRadera
  7. Ha en underbar dag Karin!
    Hoppas att du har hittat liljekonvaljer.

    SvaraRadera