söndag 13 maj 2012

Svensexa

Förra helgen var det jag som fick göra en massa saker på min möhippa.
Igår var sambons svensexa.
Det började med att han efter golfrundan på morgonen kom tillbaka till parkeringen och inte hittade bilen. Han tittade enligt rapport till och med i diket -man vet ju aldrig om den rullat iväg...
Men det hade den inte för bilen hade jag kört hem till vår parkering :)

Därefter har de hunnit med en hel massa saker. Fullspäckad dag. Och jag hoppas på att så småningom få se bilder på honom i cowboykläder, från skjutbanan, badhuset och så vidare.

Hur som helst kom han hem med två simmärken (vilka väl inte direkt kräver något simmande ;). Han tillhör en av de få vuxna som inte kan tror att han inte kan simma. Nu är det överbevisat.
 Iförd den här var han bestämt också. Och orange badshorts.
 Målning i stadsparken var det med. Tanken var visst att jag skulle ha fått en motsvarande uppgift på möhippan, men det blev aldrig så. Han skulle i allafall måla en tavla med någon form av kärleksförklaring. Det blev ett... troll. En liten röd stuga vid vatten, med trädgård och träd och så en lurvig hund i trädgården. Notera även att bakgrundsfärgen är lila -min favoritfärg. Allt målat med pensel och oljefärg. Tjustigt värre...
Och vi har så fina vänner som ordnar och fixar åt oss!

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar tavla! Drar på smilbanden när jag tittar på den. Visst bidrar blivande maken till helheten också.

    SvaraRadera
  2. Giggi; Ja visst är den fin :D Jag tycker att han träffade ganska bra faktistk. Även om det är ett förfärligt fult troll med armar som ser en aning... stympade ut :)

    SvaraRadera
  3. Man vet ju aldrig om den rullat iväg.

    Ha ha ha ha ha ha ha ha

    SvaraRadera