söndag 27 maj 2012

Schlagerkväll

TJOHO!!!
Nikons fotokurs på eftermiddagen och därefter schlagerkväll hos Tommy och Erika.
Vin i kvällssol på balkongen 
Smaskig tacogratäng
Prat
Och förstås schlager!

Ja, egentligen var väl inte herrarna i sällskapet jätteintresserade, men de deltog plikttroget ;)
Ni kan väl se ut som om ni gillar det i allafall, sa jag när jag hade håvat upp kameran. Och det lyckades de väl riktigt bra med!

Och på slutet ökade engagemanget vill jag lova. Hos oss allihop. När Loreen plockade tolva efter tolva.

Tjoho, nästa år blir det final i Sverige!
Hopp och skutt mitt i natten.
Och när vi sedan vandrade hemåt, genom stan, hörde vi vinnarlåten inte mindre än sex gånger. Ja om man bortser från alla som gick och skrålade den.
KUL!

2 kommentarer:

  1. Mian; Ja, de åker ju runt och har någon sådan där introduktionskurs... Ska man däremot sedan gå fortsättningskursen får man åka till Sthlm, Gbg eller Malmö.
    Och jag tyckte att det var bra. 2,5 timme, som en föreläsning. Med ett väldigt varierande innehåll. Och en del bra tips för en som jag som litar väl mycket på att kameran själv fixar slutartid, blänare, ISO osv. Ju mer man kan desto roligare blir ju fotograferandet :)

    SvaraRadera