lördag 5 maj 2012

Möhippa!

Nä det är inte den bästa bilden. Eller ens en lite bra bild. Men det är de fakto den enda jag tog idag eftersom andra stått för fotandet. Mest ser jag fram emot mästerfotograf Maddes bilder, men dem skulle jag bestämt inte få se före bröllopet...

För idag har det varit Möhippa!
Världens bästa!
Och det kan i sanning inte ha varit det enklaste att planera in för mig. Först klämde jag in en frisörtid på förmiddagen... som frissören själv fick ringa och ändra. Och därefter fick jag i stället den där höga febern. Nu mådde jag förvisso aningen bättre redan igår och idag har det blivit ännu bättre. Lite alvedonisar varvat med Ipren och Treo, så har det gått som en dans. Framförallt eftermiddagen när jag kände mig betydligt piggare.

Natten till idag sov jag i Karlskogaland och blev ompysslad av mamma. I morse hämtades jag upp och vi for ut till ridskolan. Gissa om jag blev snopen när jag såg hur många som var där! Människor som bor en bra bit bort och flera som inte alls på något sätt känner varandra. Åh så roligt!

Gymkhana, med aningen färre lekar än som var tänkt (jag var i ärlighetens namn inte superpigg). Supersuperkul, även om vårt lag kom alldeles hopplöst sist ;) Och jag hade rent glömt vad skoj det var att sitta till häst. Det där måste jag nog försöka ta tag i lite oftare i allafall!

Och finfin frukost och så fika lite senare. Bakat och fixat så himla flott. Och under hela dagen fick jag öppna paket. Alla paket hade anknytning till något jag och någon hade gjort tillsammans, sådär så att jag skulle kunna gissa vem det var ifrån. Bland annat fick jag Jennys julstjärna. Varje år vi är på Globen horseshow sover vi över natten till den första advent. Och det är förstås jätteviktigt att man kan tända en adventsstjärna den första advent. Tycker jag. Det har Jenny förstått så denna stjärna är varje år uppsatt men inte tänd när vi kommer på lördagen. Nu ska hon flytta... och då fick jag stjärnan :D

Sedan fick jag åka hem och sova och det var precis vad jag gjorde. Styrde kosan mot Örebro och sov i flera timmar.

Strax före fyra blev jag upphämtad igen. Då for vi hem till Anna, drack bubbel (alkoholfritt för chaufförer, ammande mödrar och tablettmissbrukande möhippeoffer), åt jordgubbar och melon och physalis, svarade (fel) på en väldig massa frågor och fick senare en utklädningsgrej för varje fel jag svarat.
Bilfärd upp till stan, fotoutmaning som jag själv tyckte att jag fixade alldeles galant, och därefter middag på restaurang Kungsgatan 1. Med ett sprakande bloss i efterrätten.

Och jag kan inte för mitt liv tänka mig en bättre möhippa.
Hästar och fotografering.
Och alldeles prima anpassad efter dagsform.
Och middag.
Och alldeles alldeles framförallt är jag helt förundrad både över att all planering och över att alla kom. Inte det allra allra minsta hade jag misstänkt något. Alls.

Jag är alldeles alldeles övertygad om att jag har de allra bästa vännerna i hela världen

13 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag!
    Sköna omtänksamma vänner du har.
    Nu närmar det sig förstår jag. Vilken datum är den stora dagen?

    SvaraRadera
  2. Jag tror starkt på att man får de vänner man förtjänar <3

    SvaraRadera
  3. Åh, vad roligt det låter! Vi får väl se bilder sen efter bröllopet, förstår jag.

    När jag gifte mig, bodde vi långt från alla på en liten ort där maken gjorde sin praktiktermin. Alltså blev det ingen möhippa... eller svensexa. Men jag tror faktiskt att det inte var så på modet då på 70-talet när det var omodernt att gifta sig t.o.m.

    SvaraRadera
  4. Mian; En riktig toppendag! Och bröllopet är den 19:e maj.

    Erika; :)

    Bloggblad; Jag var verkligen förvånad att så många kom. Det var flera som har en bra bit att åka som stod där på parkeringen utanför ridskolan före klockan sju en lördagsmorgon!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt och så skönt att du kunde vara med på allt trots att du inte var 100% på topp! :-)

    SvaraRadera
  6. Härligt med fina vänner. Möhippan lät rolig och passande med gymkhana till en hästkvinna! Gulligt att dom bakade in en vilopause för dig!

    SvaraRadera
  7. Tankevågor; Ja verkligen. Jag kan tycka att det känns lite ruttet att jag inte alls kände mig lika på hugget som vanligt men det kunde ha varit såååå mycket sämre också. Så det blev en jättebra dag!

    Emma R; De hade prickat så rätt både med hästar och fotografering :)

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att du orkade och riktigt omtänksamt och gulligt med alla planer.

    SvaraRadera
  9. Lena; Ja det var en så himla rolig dag! Och åh så kul det var att sitta på hästryggen igen :)

    SvaraRadera
  10. Håller med Erika :)
    Man får vad man förtjänar.

    Är den stora dagen planerad till Karlskogaland, hemstaden eller blivande mannens fd hemort?

    SvaraRadera
  11. Husan; Den blivande mannens fd hemort. Vi hade gärna varit i Lunedskyrkan utanför Karlskoga, men där fanns det ingen bra plats att fika på efteråt. Man hade förstås kunnat sitta ute, men det skulle vara lite väl väderberoende. Nu blir det fika i församlingshemmet efter vigseln :)

    SvaraRadera
  12. Nu har jag nåtts av ryktet att ni fick umgås med "min" vackra Rosie på möhippan!! Ponnyn jag älskade till vanvett för sisådär tretton (?) år sedan när hon var fyra år och piggelin ungponny som pep och bockade :)

    SvaraRadera
  13. Maria; Jag hade missat din kommentar med. Ajaja.

    Jodå, Rosie var med på möhippan. Och pricken. Snällare gymkhanaponnyer hade vi inte kunnat ha!

    SvaraRadera