lördag 26 maj 2012

Med posten

I vanliga fall brukar jag ju skriva om sådant som hänt bums och på dagen. Men igår låg vi och tittade på blixtarna först (det var ett riktigt åskväder) och så somnade jag ifrån alltihopa.

Riktigt varm dag på jobbet igår också. Arbetskamraten gick och shoppade en ny vattenspridare och den gick både på för och eftermiddagen. Barnen var som galna när de sprang där i vattnet :)
Och mitt i allt kom fru chef för att titta på anläggningen som ju står inför viss rust under sommaren. Med sig hade hon den här fina buketten som grattis efter bröllopet. Mitt i sitter en pion och den doftar alldeles underbart!


Och när jag kom hem på kvällen hade det här kuvertet dimpt ner på dörrmattan.
Det rådde inte riktigt någon tvekan om vem avsändaren var :)
Och inuti det vita kuvertet låg den här.
Det är ju precis dina köksfärger, sade sambon när han fick se den :)
Tack snälla Elisabet!

5 kommentarer:

  1. Ja, den är förfärligt skrynklig, men det fixar du väl .., inköpt på loppis som vinst till lotteriet .., kanske passar den i ert blivande hem eller sommarstuga ,-)

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Ja men det var vad jag sade. Nu måste vi skaffa oss en sommarstuga ;)

    SvaraRadera
  3. Med en syrenberså, vid en sjö. I dungen blommar liljekonvaljer och fåglarna kvittrar. Maken står vid grillen och du bara njuter ... ;)

    SvaraRadera
  4. Elisabet är fantastisk som hinner allt och har koll på allt!

    Här får jag inte mycket ur händerna... Fick i alla fall en promenad ur fötterna nyss.

    SvaraRadera
  5. Giggi; Ja något sådant ja ;)

    Bloggblad; Jag tycker verkligen också det. Själv klarar jag inte ens av att komma ihåg att skicka födelsedagskort...
    Fast du är ju inte direkt sysslolös du heller!

    SvaraRadera