måndag 14 maj 2012

Måndag!

Just nu varje dag -ja förutom frukost, tandborstning och dylika saker...
  • Håller jag utkik efter liljekonvaljer (snälla hojta om ni ser utslagna sådana inom fem mils radie runt Örebro!)
  • Tittar jag på vad det ska bli för väder på lördag (det ändras flera gånger om dagen och är ytterst spännande)
  • Kikar jag på filmen av valparna som nu är drygt två veckor gamla.
Och jag borde ta tag i att baka en ny sats bullar. Lördagens resultat blev skorpor. Varken mer eller mindre och totalt utan överdrift.

"Men de går ju bra om man sköljer ner dem med te" sa Erika som var här på besök den kvällen.
"De här kan du inte bjuda på!" sade sambon på söndagen.
Så det är väl bara att göra ett nytt försök i veckan. Inte för mitt liv kan jag begripa hur jag kunde misslyckas så kapitalt. Tur att andra står för resten av bakandet...

Och så borde jag plantera om tomatplantorna som nu blommar för fullt. De börjar se sugna ut på sina fullstora krukor...

Men det blir inte idag, för idag är det lååång arbetsdag. Först i barngrupp och sedan med apt.
Man kan säga som så, att jag väl inte är jättesugen på att sitta och diskutera områdets visioner ikväll. Bland annat. Men å andra sidan har jag sett en hint på facebook om att arbetskamraten har bakat urfina cupcakes till ikväll... och det låter förstås väldans trevligt.

Kort arbetsvecka. Tre dagar. På lördag är det bröllop -ja med risk för att tjata. Talliho!

11 kommentarer:

  1. Har du redan blommor på dina tomatplantor! Uj uj uj, där ligger vi hopplöst efter...

    SvaraRadera
  2. Ja men de här var snabba. Jag satte dem ändå mycket senare än jag brukar...

    SvaraRadera
  3. Vet inte om du tycker det är för långt, men i Gusselby, vägen ner till Campingen, där såg jag utslagna liljekonvaljer igår när vi var ute o åkte.

    Förövrigt tycker jag det ska bli jättespännande med bröllop här på bloggen. :))

    SvaraRadera
  4. Oj vad fort tiden går! Bröllop på lördag! Så spännande! Hoppas ni får jättefint väder och att allt flyter på innan också! Fina firanden ni fått!

    SvaraRadera
  5. Va va va, vadå valpar två veckor?

    SvaraRadera
  6. Husan; Nu ska jag bums och direkt se var Gusselby egentligen ligger. Det får inte vara för långt för blommorna ska stå sig såpass att de klarar ytterligare över ett dygn. De ska lämnas in till blomsteraffären på fredag förmiddag, men uppfylla sitt syfte först på lördag eftermiddag...

    Kattalena; Just nu ser det lite halvmörkt ut på väderfronten. Men det hinner ändra sig. Tänker jag :)

    Christina; Vi ska ju åka till Småland och hälsa på en uppfödare med en valpkull den andra juni. Om allt går vägen då får vi en ny liten fyrbent familjemedlem i midsommar :)

    SvaraRadera
  7. Husan; Norr om Lindesberg?!? I såfall måste det ju finnas utslagna här längre söderut också! Nu blir det jakt och annars får det alldeles bestämt bli en tripp till Gusselby.

    SvaraRadera
  8. Nämen så roligt, trodde nästan att det var något sådant ;-)
    Är det månne en springer spaniel?

    SvaraRadera
  9. Christina; Det är precis vad det är. Fast vi sa att vi aldrig skulle ha den rasen igen... :)

    SvaraRadera
  10. Jag vet att det fins i Adolfsberg, vid Korskyrkans parkering. Precis in till vägen. Men om de blommar just nu har jag ingen aning om.

    SvaraRadera
  11. Huaan; De är inte utslagna. Än. Vi har flera ställen där de är på g, men liksom har avstannat...

    SvaraRadera