lördag 12 maj 2012

Lördagsmorgon

Först vill jag klargöra att det är inte så att jag har struntat i att svara på kommentarer bak i inläggen.
Jag har det, som många andra, så finurligt att jag får ett litet mail varje gång jag får en kommentar. På så vis missar jag ju inte om någon har kommenterat ett lite äldre inlägg.
Men så upptäcker jag nu, att ungefär hälften av kommentarerna har hamnat i skräpposten. Alldeles missade alltså.

Idag är det lördag.
Ring så spelar vi.
Sambo på golfbanan.
Inga scones, men tvättstuga.
Bullbak lite längre fram på dagen.
Och lite bak av laktosfria kakor när jag ändå är i farten.
Städning.

Ja och håret då? Undrar förstås alla jättenyfiket (nähä..? ;) efter frisörbesöket igår. Jo, längdmässigt blev det bara ett par centimeter kortare. Vi ville inte ta mer eftersom det ska sättas upp nästa helg.
Färgmässigt blev jag alldeles nöjd.
Och mest intressant var det att frissören på alla sätt var min alldeles totala motsats. Hon tyckte absolut inte om djur och kunde inte för sitt liv förstå hur man kunde skaffa hund. Bland annat. Och det allra skönaste var att hon verkligen sa det. Inget stelt kallprat och låtsat visat intresse.
Men hon älskade sitt jobb, och gjorde det alldeles prima!

Om exakt en vecka är jag på väg dig igen.
Tjolahopp!

9 kommentarer:

  1. Ser ut att bli en innedag även hos dig.
    Här regnar det... Hmm...

    SvaraRadera
  2. Härligt med ärliga människor som är trygga i att man inte måste tycka lika! (även om jag inte kan förstå hur hon och andra kan tycka som hon gjorde ;-) )

    SvaraRadera
  3. Mian; Här småregnar det från och till. Det blir nog mest inne idag. Med tid för en massa välbehövligt småfix.

    Pillan; Haha, nä jag förstår inte heller, men tycker att det är skönt med det okonstlade.

    SvaraRadera
  4. Precis så har det varit för mig också .., jag får mejl och ser att människor har kommenterat och sen hittar jag inte kommentaren i själva inlägget!

    I skräpposten fanns dom!
    Helt obegripligt!

    Jaha .,. bara en vecka kvar nu!
    Spännande, spännande, spännande!

    SvaraRadera
  5. Elisabet; Ja, fast nu var det ju precis tvärtom. Jag fick inget mail fast kommentarerna fanns. Det var i mailskräpposten de låg. Jag får helt enkelt bli bättre på att gå in och kika på bloggen.

    SvaraRadera
  6. Vad är det som sker om en vecka, undrar nyfiken?

    Oj, en frissa som inte gillar djur - vad ska man då prata om he he?

    SvaraRadera
  7. Christina; Om en vecka är det bröllop :)

    SvaraRadera
  8. Och Melodikrysset. Du glömde väl inte Melodikrysset :-)

    På tal om bröllop, kom att tänka på den där låten från Trolltyg i Tomteskogen,

    Nu ska det bli ett bröllop.
    Vi gör oss klara för ett bröllop.
    Det blir en la-di-la-da
    dagen lång bröllopsfest.

    SvaraRadera
  9. Vonkis; Lyssnade halvt på melodikrysset medan jag gjorde en massa andra saker. Tycker att det går en lite dum tid...

    Haha, tomtarna hade en mycket större bröllopsfest än vad vi kommer att ha. Och så har jag tänkt undvika att bli kidnappad av troll ;)

    SvaraRadera