lördag 19 maj 2012

Lördag den 19:e

Och jag svarar i telefonen:
"Fröken Jönsson"

Ja det gäller ju att passa på nu när det inte är så många timmar kvar innan frökenepitetet försvinner och det efternamn jag använt i trettio år byts bort.
Och bara bra känns det.

Naglarna är fixade. Det blev som det blev för jag har alldeles förfärligt dåligt tålamod när det gäller pillighet och att vääänta.
Om en halvtimme bär det av till frisören. Och sedan rullar dagen igång.

Klockan tolv ska blommorna hämtas ut. Det blev inga liljekonvaljer, men minigerbera funkar fint det med.
Klockan ett ska vi möta upp fotografen vid ån.
Och klockan tre ska vi vandra i kyrkgången.



Fika, dukar, servetter etcetera är levererat till Anna. Hon har fått fullt ansvar för allt runt fikabiten :)
Och det mesta fikabrödet har vänner och mamma bakat.

Väskan till Grythyttan ikväll är packad.
Kameror och ringar är packade.
I torsdags träffade vi prästen tillsammans med barnen. Vi har till och med övningsgått två gånger...

Ungefär precis så är det.
Och jag har inte svarat på kommentarerna i förra inlägget. Men jag har läst dem.
Om jag är nervös? (det har varit en ständigt återkommande fråga den senaste veckan)
Nä, men jag tycker att det är kul att det äntligen är idag.
Det är mulet med regnar inte och vi är friska. För övrigt får det bli som det blir.
Tjoho!

Trevlig helg!

18 kommentarer:

  1. Så härligt, Karin! Jag ska tänka på er hela dagen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. En alldeles underbar dag kommer det att bli! Bamsekram till er båda.

    SvaraRadera
  3. Kramar och grattis härifrån Jämtland också ;-)

    SvaraRadera
  4. Stort GRATTIS till herr&fru:)

    SvaraRadera
  5. Åh Karin jag blir alldeles tårögd här! Tänker på er hela dagen här ute på lilla skäret! Liljekonvaljerna här är inte utslagna än tyvärr annars hade jag skickat en bild på dem.

    Stort grattis och varma tankar till er båda!
    Kramar i massor från Lisbeth.

    SvaraRadera
  6. Men åååååh IGEN! Jag läser ikapp här och ser att ni ska bli med valp!!!
    :-) :-)

    NU kommer glädjetårarna här!! Vilken lycka! Puss och kram!

    Lisbeth

    SvaraRadera
  7. Kära lilla brudparet. Nu är klockan exakt tre på eftermiddagen när jag läser detta och jag ser för min inre sin hur ni går uppför kyrkgången och snart svarar era JA.
    Ha en fortsatt underbar dag!!

    SvaraRadera
  8. Nu när jag läser detta är ni redan gifta. Varmt grattis till er båda! Hoppas dagens blir alldeles fantastisk och blir till ett fint minne för livet.

    SvaraRadera
  9. Stort grattis till er båda! Jag önskar er ett långt och lyckligt äktenskap.

    SvaraRadera
  10. Hurra, hurra, hurra, hurra! :)

    SvaraRadera
  11. Jag instämmer förstås i hyllningskören till er! Hurra hurra hurra hurra!!!!!

    SvaraRadera
  12. Och jättefint blev det! Tack för idag, för du försvann innan jag hann säga det :o) Hoppas ni får/fick det jättebra resten av dagen!

    SvaraRadera
  13. Jag önskar er båda all möjlig och omöjlig lycka länge, länge! <3

    SvaraRadera
  14. Grattis till er båda!

    Idag har varit en rätt ordinär lördag för väldigt många av oss andra.

    Men inte för er.

    Någon annan lördag är väldigt ordinär för er, men inte för några andra. Det brukar jag tycka vara spännande att tänka på.

    SvaraRadera
  15. Härligt, fru Norling! Och till maken med förstås som fått en förtjusande trevlig och söt fru!

    Vila ut ordentligt, så kommer jag tillbaka och kikar på bilder!

    SvaraRadera