måndag 14 maj 2012

Kvällsmöte

Det känns inte alls fel med kvällsmöte när bästa kokerskan har gjort en supergod pastasallad och arbetskamraten därefter plockar fram de här tjusiga och fantastiskt goda bakverken.
Lite diskussion om visioner fick vi syssla med också. Och tolkningar av skollag samt kommunala riktlinjer. Det är inte alldeles lätt att få ihop allt och mycket intresserat -om än en smula frustrerat- kan jag konstatera att i den politiska ivern att utgå från ett barnperspektiv är man (i allafall i vårt område) på väg bort från just det. Oh, jag ser bums utmärkta uppslag till en d-uppsats trots att det för min del inte alls är aktuellt nu.

Sen stod det lite friskvård på schemat vilket innebar tipspromenad, med frågor på en alldeles lagom nivå ("när min man har sådana här möten då är de på spa och dricker vin" sade en arbetskamrat. "Vi dricker juice och går tipspromenad" ;).

När jag kom hem satt sambon i telefon med prästen. Det handlade om lite planering inför torsdagens möte med honom samt lite bekräftelser av nyckeluthämtning och dylika saker.
Konditoriet är uppringt också. För bekräftelse. På onsdag ska vi hämta ut smakbitar, lämna vägbeskrivning och betala det blivande bakverket.

Och nu är det natten.
Årets tjugonde vecka.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar egentligen inte sötsaker men de där på bilden såg smaskiga ut.

    SvaraRadera
  2. Christina; Jag är väldigt förtjust i sötsaker... och de här var jättegoda! :) (dessutom var de inte så stora, jag åt tre, men man hade ju kunnat ta en också)

    SvaraRadera