tisdag 15 maj 2012

Kidnappad på jobbet

Jo, jag vet att jag har skrivit många gånger att jag har så bra arbetskamrater... men jag tycker verkligen det! Idag blev jag kidnappad direkt efter jobbet. Iförd prinsesskrona och en mycket tjusig knallrosa slöja.

Uppskrämd som bara den, men det var absolut ingen fara. Efter ett Mc Donaldsbesök blev jag förd hem till en av arbetskamraterna där även övriga befann sig. Finfint uppdukat med vitlöksbrök, korv, ostar och vindruvor. Bland annat.
Så himla himla gulligt!
 Och därefter kom... tadaa:
En chokladfontän! Och jordgubbar och melon. Helt galet gott!

Paret vi var hos hade två år tidigare haft ett stort syrianskt bröllop med 400 gäster! Vi ligger lite i lä där...

Och jag tycker verkligen att det var åh så mysigt! Helt perfekt och lagom på alla sätt och vis.
Lyxigt värre en tisdagskväll.

Nu är det hög hopp-i-säng-tid. Öppning i morgon.

5 kommentarer:

  1. Härlig kväll!
    Vilka mysiga jobbarkompisar du har.

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Mian - vilka gulliga arbetskompisar du har!
    Och den där chokladfontänen - jisses! Den ser drejad ut ;-)

    SvaraRadera
  3. Mian; En så alldeles lagom kväll. Perfekt fixat! Och inte ett dugg hade jag misstänkt, även om jag tyckte att kollegan valde en förfärligt dålig tid att börja gå igenom sommarpärmen (hon skulle försöka hålla kvar mig en stund efter jobbet).

    Christina; Ja visst var det gulligt. Och så rätt träffat fast jag ju faktiskt ändå inte har jobbat så förfärligt länge.
    Chokladfontänen kändes precis hur lyxigt smarrig som helst :)

    SvaraRadera
  4. 400 gäster. Blir alldeles matt. Men brudparet var säkert lika nöjda och lyckliga på sin dag som ni kommer att vara.

    SvaraRadera
  5. Vonkis; Ja absolut! Filmen från den dagen var fantastisk! Och det är ju roligt med sådana traditioner. Fast jag trivs bättre med lite mindre :)

    SvaraRadera