torsdag 24 maj 2012

Innekatter

På varsin sida gallret är vi, Chipper och jag. En innätad balkong vore fint, men det går liksom inte. Och aldrig att jag kommer att kunna säga att innekatter har samma livskvalitet som en utekatt. Det spelar liksom ingen roll att statistiken säger att de lever längre, friskare och utsätts för mindre risker.
Livskvaliten är ändå inte densamma.

Men jag tröstar mig med att de mår så mycket bättre nu än när vi fick hem dem för drygt ett år sedan. Och att de fem och nio år gamla inte vet något annat än innekattslivet. Det känns liksom lite bättre då.

Jag undrar som just vad de kommer att tycka om att dela sitt boende med en liten spanielkille. Båda två har ju bott med stor hund tidigare, så bara de lär känna varandra borde det absolut inte vara några som helst problem. Ja om vi nu blir godkända av uppfödaren vill säga. En vecka och två dagar kvar till smålandstrippen och besöket hos valparna. Jag kan tänka mig att spola fram tiden till den lördagen :)

6 kommentarer:

  1. Spännande! Det går säkert fint. Spaniel som i Cockerspeniel? En fråga, vad var Lurvig för ras? Håller inte riktigt isär alla spanielhundarna.

    SvaraRadera
  2. Emma R; Han var en springer spaniel och det blir en springer spaniel den här gången med :) De är mycket större än cockerspaniel.. den största spanielrasen faktiskt om jag inte minns fel.

    SvaraRadera
  3. Det kommer gå alldeles galant bara man ger dem lite tid. :-)

    Är de flyttredo när ni åker ner eller är det ett förbesök?

    Håller tummarna för er!

    SvaraRadera
  4. Det är bara ett besök och vi är inte lovade någon valp. Hon ville träffa oss först och det lät seriöst och bra tycker jag. Redo att flytta är de till midsommar.

    SvaraRadera
  5. aha! tack och lycka till med valpplanerna!

    SvaraRadera