tisdag 1 maj 2012

Första maj-tåg

Första maj
Strålande solsken och klarblå himmel
Men ingen skogspromenad idag. Även om det lockade

Däremot en liten vända på stan.
Där det var alldeles galet mycket människor. Promenerande. Solande. Glassätande. Pratande.
Till höger precis utanför bild är slottet.
 Och så första maj-tåg förstås.
 Jag är egentligen väldigt mycket mer åt det blåa hållet, men lockas ändå av parader och paradmusik.
Och det fick jag en redig dos av idag.
Nu blir det snart till att styra mot årets premiärgrillning hos familjen V.
Äta ute är planen.
♪♫♪♪     Sköna maj välkommen till vår bygd igen    ♪♫♪♪

2 kommentarer:

  1. Ja, jag älskar såna här parader - tiden på Regementsgatan i Ystad - den FÖRSTA tiden, när militärorkestern var lördag kom marscherande längs gatan .., men ååå, så härligt det var!

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Ja det hade jag tyckt om! Paradmusik skapar en så glad stämning tycker jag :)

    SvaraRadera