torsdag 31 maj 2012

Födelsedagsmorgon

Idag minsan, får jag byta tiotalets tvåa mot en trea.
Och det finns dem som tycker att de slutade fylla när de var tjugofem. Jag tillhör inte den kategorin. Jag fyller både klokare (?) men framförallt år! Och det ska firas.
Inte stort och pampigt. Eftersom vi hade bröllop för bara en och en halv vecka sedan finns inget planerat firande alls. De som frågat droppar förbi på en fika. De flesta efter parisresan. Och idag är det lång arbetsdag och därefter blir det, om vädret är skapligt, en liten tur på tu man hand till Ånnaboda.

På morgonen blev jag firad på allra bästa sätt!
Sådär runt tjugo i sex kom maken in (jag skriver fortfarande sambon och får radera och ändra) med frukost, ljus och paket. Och sång. Hela första versen på "ja må du leva". Och så fick jag blåsa ut ljuset.
Om ni nu visste vad långt in den där sången satt och hur mycket jag tycker att det hör till att bli sjungen för på morgonen, ja då skulle ni kanske ana hur lycklig jag kände mig!
 I paketet låg inte mindre än alla fyra böckerna "Digital fotografi" som jag gått och suktat efter i bokhandeln. Åh vad jag är sugen att hugga in på en gång!
Chatter var förstås med och inspekterade :)
Sedan var maken tvungen att skynda till jobbet. Han går tidig dag idag.
Tjolahopp, dags att sätta fart. Jag har bestämt också ett arbete att sköta :)

7 kommentarer:

  1. Och jag gratulerar än en gång! Grattis, grattis fru Norling ,-)

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott. Lät som en fin början på födelsedagen!

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Tack så mycket :)

    Emma; Fast det är inte ett dugg i efterskott!

    Ejmis; Tackar :)

    SvaraRadera
  4. Vad gulligt att han sjöng för dig! De där böckerna ser spännande ut! Du får skriva om de är riktigt bra och värda att skaffa sig.

    SvaraRadera