torsdag 31 maj 2012

Födelsedagen

Efter den där frukosten... och paketöppningen... och sången... blev det arbetsdag.
Och jag blev minsan firad där med :)
Med en riktigt imponerande sångkör på gården. Och en sådan söt fyraårig fröken som räckte fram den här jättefina blomsterbuketten. Jag tycker om mina arbetskamrater! Och alla våra goa barn!
När jag slutade kom sambon och plockade upp mig. Sedan bar det av till Ånnaboda för lite grillning i skogen. Det är så underbart mysigt och avkopplande. Och vädret bjöd dessutom väl tajmat på uppehåll, ja till och med lite sol.
Precis vid den här tjärnen satt vi. Och jag rände runt och knäppte bilder medan sambon grillade. Han hade så omtänksamt plockat med systemkameran åt mig.
Myggigt? Nä, inte det minsta faktiskt.
När vi kom hem stod det här parkerat utanför dörren. Det är troligtvis det största blomsterbudpaket jag någonsin fått!
Och i det var det en ljuvlig bukett. En stor!
Från Anna i Västerås visade det sig när jag öppnade ett annat paket som också kom med posten idag. Och det ska jag säga, att hur glad blir man inte när det dyker upp från alldeles oväntat håll sådär?!
ÅH så roligt!
Och sambon hade köpt Ben&Jerry-glass dagen till ära. Jag älskar det, men är numera på tok för ekonomisk (läs snål) för att köpa det själv.

Och så födelsedagskort, sms, grattishälsningar på mobilsvar, telefonsurr, mail.
Ja jisses vad uppmärksammad jag har blivit. Så här på den trettionde födelsedagen. Som jag inte skulle fira. För att den låg så nära bröllopet. Nöjd med dagen är bara förnamnet :)

I morgon är det fredag.
Sen är det lördag. Med besök hos valparna!

7 kommentarer:

  1. Visst hinner jag med ett litet grattishojt innan klockan går över?

    Grattis!

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott!!! Vilken mysig födelsedag och vilka fina blommor du fått!!! Underbart! :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig utflykt! Jag blir lite nostalgisk förstås eftersom maken och jag ofta åkte upp till Ånnaboda och vandrade som nygifta. Det var helgnöjet - innan det övergick i blöjbytarpyssel...

    Vilka veckor du har haft med så mycket firande! I morgon gifter sig en av mina fb-vänner i England, jag har följt hennes planering i ett halvår. Alltså, hon är dotter till kompisar där, de som gifter sig i mina kompisars ålder brukar göra det ganska tyst och snabbt. Hoppas det är bättre väder där. Här är det +7 och hällregn.

    SvaraRadera
  4. Låter alltigenom trevligt hela rasket! Och vilken vacker bukett!!!

    SvaraRadera
  5. Stort grattis i efterskott! Jag hade alldeles missat! Men nu skrev du allt sambon i hela inlägget ;) Och så roligt med hundvalp!! Lagom till semestern? :)

    SvaraRadera
  6. Kattalena; Tack! Jag har blivit alldeles rent bortskämd!

    Bloggblad; Vi är båda jätteförtjusta i Ånnaboda. Och under en månads tid händer det bara roligheter. Bröllop, födelsedagsfiranden, valpvisit, Parisresa och så valpköp. Vi tar allt skojigt på en gång :)

    Riktigt ruggväder har det varit här. Nästan så att vinterstassen lockar...

    Elisabet; Jättevacker!

    Mian; Haha, ja jag säger ju att det är rent alldeles hopplöst. Jag skriver sambon och blandar efternamnen hej vilt...

    Men tack för grattiset :)

    SvaraRadera