tisdag 8 maj 2012

Efit

Så var det efit igen. Jag gör ett halvbra försök den här gången. Arbetsdagar är ju jättesvåra dagar att fota under...

05.30
Jag klär på mig. Chipper ligger i buren och tycker att det är väl tidigt att kliva upp.

 06.40
De första barnen har kommit. Vi pratar och myser och tar det mest alldeles lugnt sådär på morgonkvisten.
 07.30
Frukosten är i stort sett avklarad. Vi blev lite ovanligt sena idag, men åh vilken skön start på dagen. Så lugn! Det är inte varje dag det känns så den här tiden :)
 Missar alldeles 08.30. Tog väl som bäst emot barn just då.

09.30
Underbart väder. Västiklädda barn. Nu går vi på utflykt!
 10.30
Massor med skratt och lek och utomhuspyssel. Och fina blommor. De enda man fick plocka var maskrosorna...
 11.30
Äsch, miss igen. Vi sitter ju mitt i maten.

12.15
Har läsvila med en liten skara. "Nicke Nyfiken" och "Rut och Knut lagar mat" blev böckerna för dagen.
 13.15
Full aktivitet. I soffan mornar sig nyvakna barn. Och vid borden klipps, ritas och pusslas det för fullt.
 14.15
Jag har egentligen slutat för dagen, men blivit kvar för att fixa i ordning ett kollage som ska sitta i hallen. Sån´t är kul och jag har inte särksilt bråttom till något idag.
 15.15
Hemma.
Mellanmål och fix med efit-bilderna på balkongen.
Fortsättning följer...inte.
För när ena kisskatten inte alls hade någon åka-till-veterinären-plan för att bli vaccinerad kom jag totalt av mig med kameran. Och inte en tanke hade jag på att fiska upp den i det alldeles knökfulla väntrummet heller. Eller inne hos veterinären.
Nä, det får bestämt vara nog för idag.
Bättre lycka nästa gång :)

8 kommentarer:

  1. Kikar in på din dag, så långt. Tycker att du lyckas bra med EFIT under arbetsdagarna dina, och delger verksamheten på ett bra vis.

    SvaraRadera
  2. Är inne och tittar på din EFIT dag sen så passar jag även på att titta runt på din sida.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kikar in på din dag.
    Inte lätt att fota när katter bestämmer sig för att tjura :-)
    Ses nästa gång!

    SvaraRadera
  4. SÅnn er det med arbeidsager. Koselig med alle barneaktivitetene. Håper et går bra med pusen!

    SvaraRadera
  5. Trevligt .. nu har jag varit med lite på din dag! Och nu är klockan snart halv tolv och jag ska masa mig i säng .., börjar tre i morgon .., så jag hinner sova ut ,-)

    I alla fall till fem, då pv stiger upp.

    SvaraRadera
  6. virker som du har hatt en fin dag?

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt det verkar att jobba på dagis! Så kul med EFIT en dagisdag!

    SvaraRadera
  8. Men det är klart att fotograferandet kom av sig med sådant slut på dagen!

    Mysigt med alla dagisbilder, så skön stämning i dem!

    http://vardagsnjutning.blogspot.se/2012/05/efit-istallet-for-gym.html

    SvaraRadera