söndag 27 maj 2012

Dubbelfirande och glasögonprovning en söndag

Vi for över Kilsbergen för ett dubbelfirande. Far som fyllt år och mor som är just mor.
Underbart väder. Glitter i sjön. Goda kakor sedan bröllopet.
Och mamma ska köpa nya glasögonbågar.
Hon tar på och av och håller upp och vi kommenterar efter bästa förmåga.
"Nä, de där såg du alldeles arg ut i" säger jag.
"Tja, det var lite läderlappen eller björnligan över de där" säger maken.
"Men de där, de framhäver färgerna i ansiktet" tycker jag.
 Ungefär så. Och till slut enas vi om att ett par vinröda bågar är bäst. Och att de blå nog kan passa som läsglasögon. För de var ju väldigt fina. Om än väldigt blå.
Hela tiden hörs fågelsång.
Och plötsligt dyker mamma ner i gräsmattan för då har hon fått syn på en spännande skalbagge. Ja, den hette något som jag inte alls minns.

Innan vi åker får vi med oss rabarber. Bland annat.
Åh så smarrigt det ska bli mer rabarberpaj!
Fast inte ikväll för ikväll har vi varit hos familjen A i Kumla och grillat. Jag älskar att göra sådana små utflykter. Sådär i all enkelhet och ändå så himla trevligt och gott!

Och före det satt jag och pysslade med förskolans kvalitetsredovisning allt medan sambon var och spelade golf. Grejen är att jag gillar ju sådant där -att skriva. Och som jag saknar studierna! Det hade ju varit något om man fick betalt för att studera :)

Söndag kväll. I morgon är det ny arbetsvecka.
Var i all världen tog helgen vägen?!?

4 kommentarer:

  1. Tiden går fort när man fyller dem med trevligt innehåll och det gör ni ju verkligen!

    SvaraRadera
  2. Hur långt är det mellan Örebro och hem till dina föräldrar? undrar frågvis, men ack, så trött madame i landet Halland.

    SvaraRadera
  3. som doktorand är det ju just vad man får... betalt för att studera alltså. Kanske något att tänka på ;)

    //Elin

    SvaraRadera
  4. Giggi; Japp massor med trevligheter :)

    Elisabet; Runt fyra mil. Det tar ca 35 min.

    Elin; Fast jag saknar en termin för att få söka doktorandtjänst.

    SvaraRadera