onsdag 25 april 2012

Virkande på is och lite... andra gamla bilder

Jag har en längre tid nu sagt att jag ska virka bakverkt till förskolan. Och jag har börjat, men det har verkligen inte gått i någon imponerande fart framåt. Alls.
I ärlighetens namn har kattdamerna adopterat två muffins, ett rån och ett ballerinakex. Och matten får förstås skylla sig själv som lagt så lockande leksaker helt synliga i bokhyllan.

Det här är senaste "satsen" och den fick gudbarnet när hon fyllde två år, alltså för drygt ett år sedan. Nu är planen att om jag skriver det här, då måste jag kanske ta tag i den här virkverkstan igen.

Så hittade jag ju en massa andra bilder, förstås, när jag tittade tillbaka efter de virkade kakorna.
Den här till exempel. Förra året i stadsparken. Snön låg kvar länge efter en riktigt vinter. Och så den fina lurviga hunden!
 Och den här, från ungefär samma tidpunkt. Fröken L bodde fortfarande hos oss varannan helg och här vankades det trerättersmiddag.
 Och så en bild på gudbarnet, för över ett år sedan. Jag barnvaktade och hon var knappa två år och satt på en av våra helt vanliga stolar och åt smörgås och risifrutti utan att spilla det allra minsta och den opartiska gudmodern tyckte att hon hade tidernas finaste duktigaste gudbarn.
Samma gudbarn ska, om hon vågar, gå med oss in i kyrkan på bröllopet och ikväll kom ett sms från mamman att nu är en lila klänning inköpt
I morgon. Då ska jag ta tag i virkandet. Igen.

5 kommentarer:

  1. Minnen är dyrbara!
    Måste erkänna att jag saknar Lurvig i dina inlägg. Han var en fin bloggvän måste jag säga.

    Det närmar sig och hoppas att gudbarnet vågar gå med er in i kyrkan, men det gör hon säkert.

    Du är jammen det duktig som kan virka så fina saker. Här blir mest låååånga remsor... flera meter långa...

    Ha i alla fal en strålande dag nu.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Synne; Jag tjatar om hund varje dag, men sambon vill vänta tills vi bor i hus och det kan dröja flera år.

    Virkande av kakor är inte alls svårt. Jag måste bara ta tag i det igen och det var bestämt desto svårare :)

    SvaraRadera
  3. Himla läckert kakfat!!! Och finurligt!

    SvaraRadera
  4. Ja kakorna håller lika fin form som när hon fick dom.

    Vad liten hon ser ut på kortet :).
    Ska in med Melker i helgen o leta kostym :).

    Barnen ser fram imot det jätte mycket att gå med in i kyrkan, men Melker tycker det är så lång väntetid :)

    SvaraRadera
  5. Elisabet; Planen är att åstadkomma något liknande igen. Fast just nu händer det inte mycket på virkfronten.

    Miss Piggy; Han kommer att bli världens finaste! Fast han måste ju inte ha kostym -tänker att det är dyrt och att han växer ur den snabbt...
    Jag tycker för övrigt också att det är ganska lång väntetid... i allafall nu när det mesta är fixat :)

    SvaraRadera