torsdag 19 april 2012

Reflektion

Sjöng för fullt när jag vandrade hemåt. Hur underbart är det inte?!


Haha.
Vissa dagar är det nästan skrattretande att man har läst tre och ett halvt år på universitet.
Och har 240 högskolepoäng.
Varav 120 är pedagogik.
Eftermiddagar som denna skulle jag ge bra mycket för att se de universitetsanställda med fina titlar jobba i verkligheten.

Halva jag tyckte att jag borde få dubbel lön.
Andra halva jag tyckte att jag nog kanske inte förtjänade någon lön.
Så vi kan väl kanske enas om att den vanliga lönen helt enkelt är okej. Idag.

5 kommentarer:

  1. Ja, det är väl ungefär så jag tänker ibland, frånsett att jag inte har läst på universitet ,-)

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Haha, ja det var verkligen inte min allra bästa dag på jobbet.
    Eller lättaste.
    Men nu är det ny dag och nya tag :)

    SvaraRadera
  3. Ha ha, så tänker jag var o varannan dag hemma med mina tre små (1 år, 3 år och 4 år) men jag har ju bara läst 90 ped ännu. Behöver nog mer ;)

    SvaraRadera
  4. Ha ha, så tänker jag var o varannan dag hemma med mina tre små (1 år, 3 år och 4 år) men jag har ju bara läst 90 ped ännu. Behöver nog mer ;)

    SvaraRadera
  5. Maria; :D Man kan aldrig få för mycket ;)

    SvaraRadera