onsdag 18 april 2012

Mest jobb

På morgonkvisten såg det ut så här i sängen när jag hade gått upp. Chipper låg nedmyst nära hussen under täcket. Det här med att ha djur, det är en sådan oerhörd glädje!

 Chatter låg i mitt knä i köket när jag, då innan jobbet, renskrev gårdagens protokoll. Man kan säga som så att jag och sambon har en varsin katt...
 På förskolan firade vi vår första femåring. Det är så kul att vi även har lite större barn!
Sedan hade vi de åldersindelade grupperna. Hos mig skapades det hej vilt. Kikärtor som legat i blöt och tandpetare kan bli till en väldig massa skojigheter (tack mamma för tipset!). Det tillverkades allt från kvadrater och trianglar (vi jobbar för fullt med former just nu) till propellrar, hus och en massa annat. Och vilket tålamod! Det blev verkligen verkligen uppskattat.
Och åh så roligt det är, detta när man märker att barnen tagit till sig sådant vi pratat om. Att de verkligen använder rätt begrepp om formerna.
Och känner igen sina namn (uppdatering; ja hur de ser ut i skrift alltså. alla barn vet vad de heter ;).
Och ber om exempelvis "ett fjärdedels äpple" vid fruktstunden.
Jippi! tänker deras fröken. Varje gång :)
 Eftermiddagen blev en av det tröttare slaget. Vissa dagar kan ganska få barn låta ganska mycket.
Och så har vi kommit igång med utvecklingssamtalen. Det känns bra!

Väl hemkommen stod maten klar på bordet.
Jag tror att jag har världens finaste sambo.

Och nu är det läggdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar