söndag 15 april 2012

Helgen


Den här helgen har det varit full fart. Igår var vi ju till Linde. Därifrån har jag redan visat bilder :)
Igår kväll var vi på inflyttningsfest hos familjen A i Kumla. Det var deras övervåning som äntligen var klar! Jag kände i stort sett ingen på den där festen, men det gick fint ändå och var riktigt trevligt. Taggad som bara den pratade jag med ett par som har fyra jaktlabbar och blev (förstås) väldigt väldigt sugen...
Kameran låg i jackfickan och inte ett enda kort blev taget under kvällen. Jaja.

Idag for vi på kalas hos familjen R i Kumla. Det var gudbarnets storebror som fyller hela åtta år! Helt obegripligt tycker en annan. Men fortfarande lika rar. När vi kom kom han springande och skulle krama Hej.
Här visar han upp starwarslego som han fått... Fast av oss fick han pysselbok, målarbok, penna och sudd...
 Gudbarnet var förstås också på plats. Men ingen av barnen hade riktigt tid för oss. Där fanns ju kompisar att leka med :) Vi hade i allafall väldans trevligt med en massa prat och skratt och goda kakor.
 På eftermiddagen blev det däckbyte på bilen. Och jag tycker att när man är nästan trettio är det mer än hög tid att lära sig byta däck. Det gick finfint så nu behöver jag kanske inte ringa 112 om jag får punktering någon gång ;)
En kalas bra helg, men alldeles för kort! Jag känner mig inte alls redo för en hel arbetsvecka redan.
Tur att det är flera timmar söndagkväll först.

6 kommentarer:

  1. Och jag som är dubbelt så gammal har inte ens kommit på idén att lära mig byta däck. Det ska jag göra den dagen min man kan byta en dragkedja!
    Nån ordning får det vara!

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Det är oftast sambon som fixar med bilen, men jag vill kunna. Tänk om jag är ute och kör ensam och så blir det punktering...
    Jag har tänkt lära mig i många år men först nu blev det äntligen av.

    SvaraRadera
  3. Jag har lärt mig en gång i världen, men ska öva igen. Just detta är min fasa, att jag ska få punktering och tvingas be om hjälp!

    (Bloggblad: det värsta är att pv lätt som en plätt fixar dragkedjan ,-)

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Ja eller än värre -att man står någonstans och varken kan själv eller får någon hjälp. Nä, jag vill veta att jag klarar mig själv. Eller som sambon sa; "det är väl en rättighet du ska ha, att kunna byta däck". Ja just det.

    (byta dragkedja har nog ingen av oss försökt sig på)

    SvaraRadera
  5. Det är definitivt inte svårt att byta däck, men småjobbigt...

    SvaraRadera
  6. Håller med Mian, det är inte svårt att byta däck men så jämrans tråkigt ;-)

    SvaraRadera