lördag 21 april 2012

Efit

Uppdaterad 19.15

Efit igen. Och jag är med. Fast det blir väl, i ärlighetens namn, ingen jättespännande dag.
Tvärtom. Som en skön kontrast till de fullspäckade helger vi brukar ha.
07.00
Pysslar för fullt i tvättstugan. Utanför fönstret rullar just Bergslagståget in på stationen.

 08.00
Sambon, som pratat hela veckan om att det ska bli så skönt med sovmorgon, gick upp tidigt. Nu är skjorta, slips, kostym och näsduk provade. Och vi är överens om att det nog blir bäst med en ljuslila näsduk i fickan. Beställning gjord.
 09.00
Sconesen står på bordet. Teet är klart...
 10.00
Jag har upptäckt vattendropparna på pärlhyacinterna på balkongen och fotar för fullt.
 11.00
Finns det hjärterum finns det stjärterum. Och Chatter kurrar högt fast klorna är alldeles alldeles nyklippta. Det hade inte Chipper gjort!
 12.00
Motionering av snabeldraken.
 13.00
Nu värms det choklad (jag dricker ju inte kaffe och te blir sällan särskilt gott att ha med sig sådär). Skogen nästa!
Mellan 14 och 17...
Nu har vi åkt till skogen. Jag har inte riktigt koll på tiden ska ärligt erkännas. Det behöver man inte ha i skogen :)
(Här vill jag också framföra en ursäkt till Erika och Tommy. Det kan eventuellt vara så att vi sa att vi skulle höra av oss nästa gång vi skulle åka hit?.. kom jag på där mitt i skogen)

Ånnabodasjön
 På sina ställen ligger det fortfarande snö. Och våren har över huvud taget inte alls kommit lika långt som i stan.
Brusande bäck/litet vattenfall. Och ett skogstroll på väg utför ;)

Mellanmål vid Falkasjön. Smaskiga smörgåsar inslagna i smörpapper och så varm choklad till det.
Så himla mysigt.
Jag älskar att vara i skogen (helst vid vatten)!
Det är bara vovve som saknas.
 Till och med lite solglimtar...
 På vägen tillbaka går vi en bit längs Ånnabodasjön igen. Ett par fiskare har fått napp.
 17.15
Precis hemkomna.
Kattdamerna kommer förstås och hälsar när vi kommer hem.
 18.00
Tomatsoppa med fetaost. Och så vitlöksbröd till det.

19.00
Nöjd Chipper sooover på hussen.
Och ja, det går åt väldigt mycket rollers här hemma, alldeles speciellt nu på våren.
Det fick bli den sista bilden för den här efit-dagen.

10 kommentarer:

  1. Så vackert det är med vattendroppar!!

    SvaraRadera
  2. Jättefin bild med pärlhyacinten. Ja, det gäller att ha blick för sånt och att snabbt få upp kameran.
    Återkommer till din dag.

    SvaraRadera
  3. Ja, ser man sådana där saker som vattendropparna åker kameran fortare än fort :)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilka fina vardagsbilder. Gosiga katter du har :-)
    ses nästa EFIT.

    SvaraRadera
  5. Härlig dag i skogen... ja, en vovve skulle definitivt trivas i ditt sällskap!

    SvaraRadera
  6. Åh, gillar pelargonerna jag! Vet att många tycker att de luktar illa men jag älskar doften, det är så mycket sommar över den.

    En katt som inte springer iväg och tjurar efter kloklippningen? Mycket ska kvinna höra innan öronen ramlar av :-)

    SvaraRadera
  7. Elisabet; Jag har gjort ett oändligt antal försök att få en riktigt riktigt bra vattendroppsbild, men ännu aldrig lyckats :)

    Margaretha och Micke; Jag tittar efter sådant överallt. Och kameran är alltid med... i allafall den lilla :)

    Ariella; Ja, de är väldigt sociala :)

    Sirpa; Mmm, vi hade ju en som blev sjuk. När nästa kommer får vi se...

    Vonkis; Jag är också väldigt förtjust i pelargoner... utom på vintern, de blir så förfärligt fula då! (och jag har hittills inte bott så att jag haft något bra fönster att gömma dem i :)

    SvaraRadera
  8. likte veldig godt perleblomst bildet ditt!! Takk for titten!

    SvaraRadera
  9. Besöker din dag. Tänk att de där två milen gör sådan skillnad!

    SvaraRadera
  10. Kikade in på din dag. Mysig och vad jag längtar efter en lååång skogspromenad!

    //Tinna

    SvaraRadera