måndag 2 april 2012

Det här med bröllopspresent

Vi har ju hela tiden sagt att vi har ett så litet bröllop och det här med bröllopspresent är absolut inget vi räknar med. Eller tänkt på. Nä vi är glada bara över att få dela med närmaste familj och vänner.
Men nu har bröllopspresentsfrågan kommit så många gånger och en lista efterlyses och jag börjar närapå känna mig lite oförskämd som inte har just en sådan.
Därför tog jag mig en funderare och en liten tripp runt på sidor. (ja jag skriver jag, för även om sambon propsat på en lista "du får faktiskt lägga ut lite förslag på bloggen eller nåt" föll lotten på mig att fylla den... och jag klagar inte ;)
Jag vill ha ett hus, för ÅH vad mycket fint det finns när man börjar kika runt.
Fast det finns förstås en del fint som får plats i lägenheten också. Och som kan flytta med till ett framtida hus.


En vit tavelhylla från Ikea till exempel. Finns här.
Det skulle bli finfint att hänga ovanför soffan och kanske en bra plats att sätta bland annat bröllopsfotot på sedan :)

Ljuslyktor att hänga på varsin sida om spegeln i hallen.
De här finns i lite överallt, till exempel här eller på Entré på Drottninggatan i Örebro (jodå, jag har varit där och spanat på dem vid ett par tillfällen ;) .


Sängkläder. Ja påslakan. Med mörk grund... Fast för sambon spelar grunden ingen roll alls om det är får eller kor på...
Och enhetliga hand- och badhanddukar till badrummet...

Bokstäver, vita, som bildar ordet HEMMA
Det finns lite överallt. Bland annat här.



Ja och en tillbringare saknas i vårt kök. Här serveras saften ur en plasttillbringare med sprucket lock.
Brickor är också en brisvara.
Och ett tårtfat. Vi vet aldrig vad vi ska lägga tårtan på.

Ungefär så.
Till exempel.
Eller bland annat.
För den som kände att det här med listlöst bröllop faktiskt inte alls var särskilt skoj.
Och psst, det är för övrigt bara 265 dagar kvar till julafton... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar