måndag 16 april 2012

Dagens upptäckt

När jag vandrade hem efter jobbet idag upptäckte jag att häcken längs vägen blivit alldeles grön.
Ja flera träd är riktigt på g med för den delen.
 Och väl hemma hade jag ovanligt mycket energi. Städade, bytte sängkläder och planterade om tomater, chili, basilika och gräslök. Hottade ett par trista, ledsna pelargoner men gav resten lite jord. Sticklingarna från i höstas har blivit riktigt fina.
För övrigt har vi idag haft regn, snö, hagel och solsken.
April.

6 kommentarer:

  1. Ni är säkert två veckor före oss ...!

    Här är buskarna knoppiga, men inte mer än så .., men det är förstås närheten till havet som gör att vi kommer på efterkälken.

    Vänta bara tills i september, då har vi det precis tvärtom ,-)
    Och nu ösregnar det.

    SvaraRadera
  2. Här i Nord-Tröndelag snöar det för fullt och jag börjar bitter ångra att det sitter sommardäck på min bil och att vinterdäcken ligger hemma i Jämtland. En chansning jag tog innan jag åkte tillbaka nu efter påsklovet var att slänga om till sommardäck... Hoppas den smält bort imrogon. OCH vad härligt att våren visar sig nere hos er!!! :)

    SvaraRadera
  3. Striberg är ett riktigt köldhål, så de enda häckar som är gröna här är de av gran ;-)
    Snön har i alla fall smält bort sedan gårdagen. Alltid nåt.

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Det skiftar ju väldigt mycket mellan vilken sorts buske eller träd det är... Långt ifrån allt är så grönt som den häck på bilden :)

    Emma R; Det snöade för fullt här idag med. Fast på marken blev det bara slask/lervälling. Solen sken för övrigt samtidigt.
    Och sambon påstår att det varit både regn och hagel också.
    Aprilväder i högsta grad!

    Christina; Vi åkte förbi en skylt mot Striberg i lördags. Tänkte på dig då :)
    Den där snön som ni fick stannade aldrig på marken här... som tur var ;)

    SvaraRadera
  5. Ni får hojta till någon gång och komma in och fika :-)

    SvaraRadera
  6. Christina; Det gör vi hemskt gärna!

    SvaraRadera