lördag 14 april 2012

Bröllopsförberedelser

Är det inte dags snart? Frågas det på mailen. Det är bröllopet som åsyftas.
Och det är det. Dags snart alltså. Ganska snart i allafall.
Men jösses vad förberedelser fast bröllopet ska vara så himlans litet och okomplicerat.
På alla vis.

Nu är i allafall klänning, skor, kostym och ringar hemma.
Prästen är vidtalad, hindersprövningspappren överlämnade och församlingshemmet bokat.
(Pappers)dukar och servetter inhandlade.
Blommor beställda. Och näsduk till sambons bröstficka.

Och idag var vi på besök hos fotografen. Därefter åkte vi och kikade på den plats där fotograferingen ska äga rum. Det vore trevligt om träden slår ut lite till dess, men kommer oavsett att bli bra. Hoppas att vädret är fint den där dagen.





På fredag har vi tid för tårtkonsultation (det ni ;) inbokad.
Och så är det lite bakning som ska fixas, fast jag har underbara vänner som ringt och frågat om jag vill ha bakhjälp. Det tackade jag förstås inte nej till.
Prästen ska besökas igen, tillsammans med gudbarnet och hennes storebror som ska gå in med oss i kyrkan. Och så ska församlingshemmet och blomsterhandeln ringas igen. Underkläder inhandlas eftersom min klänning går ner så lågt i ryggen.
Inbjudningskortens o.s.a står daterat senast i morgon. Nästan alla har svarat ja.

För övrigt har jag både en underbar familj och underbara vänner som erbjudit sig både att hjälpa till att fixa före och efter det där fikat.

Den nittonde maj är datumet. Så det är dags... ganska snart :)
Just precis så.

10 kommentarer:

  1. SPÄNNANDE!!! Ja det är galet vad mycket trix det är trots att man tänker "i all enkelhet". Jag blev, liskom du, förvånad över hur många trådar det var att dra i och samköra med varandra trots idén om det lilla och enkla. Det kommer bli kalas!!! Och spännande att se bilder framledes. Platsen för fotografier var verkligen i toppklass! Lycka till med resterande fix!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen mycket mer än jag tänkt från början. Tur att vi bara ska ha det litet :)

      Radera
  2. Spännande, spännande ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tanken är ju att det ska vara en en-gång-i-livet-grej :)

      Radera
  3. Tycker det låter som ett helt underbart bröllop redan innan det blivit av. :-)
    Gillar verkligen det där med det enkla och att ni fixar så mycket själva.

    ... fixade själva, det gjorde vi också... vårt bröllop ägde rum i skandinaviska sjömanskyrkan i Pireus.

    SvaraRadera
  4. Tankevågor; Ja, jag ville verkligen ha det enkelt... men ändå "på riktigt" :)
    Och det får bli lite som det blir bara vi blir gifta den där dagen ;)

    I Pireus! Hur kom ni på det?

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att ni är så kloka som inte haussar upp det hela till de enorma höjder som jag sett på tv att det görs av en del.

    Sen är de så slut av all detaljplanering att de knappt är närvarande under själva bröllopet.

    Jag är helt säker på att ni kommer att få så roligt och att det kommer att bli ett härligt minne utan stora lån och hål i kassan.

    Mitt eget bröllop var ju budgetversionen, verkligen, men ack så roligt vi hade när studentkompisarna fick igång både släkt och vänner i enorma lekar.

    Tårtkonsultation låter flott nog i mina öron... morsan köpte några Schwarzwald och satte dit ett par brudpar i plast - och bakade och gjorde snittar själv. Vi hade inte ens middag... (mer än för den innersta familjekretsen senare på kvällen på restaurang)

    SvaraRadera
  6. Bloggblad; Men vi har inte heller middag. Bara ett enkelt fika efter. Tårta är det enda som är beställt, allt annat är hembakat :)

    Och inbjudningskorten har gått ut till ett väldigt begränsat antal. Litet och enkelt.

    SvaraRadera