fredag 20 april 2012

Bra dag och tårtkonsultation

Idag har det varit en bra dag. Vi har så himla fina barn!
Verkligen.
Sådär så att jag inte alls hade något emot att sitta kvar närapå en halvtimme bara för att ha soffmys med nyvaknade mysbarn.
Och vi har haft en så bra vikarie.
Och jag vet att jag har tjatat om det tidigare, men jag slås gång på gång över hur bra jag tycker om mina arbetskamrater.
Och som pricken över i och ett kanonbra avslut på arbetsveckan får jag två bamsekramar innan jag går.

Hem i regnruskväder.
Bara för att mötas av en röd katt som slickat i sig lite mycket hår... och gett matten lite att ta rätt på.

Limpmackor med ost och varm oboy lagom till sambon kommer hem. Sådär som passar alldeles prima en dag när det regnat närapå konstant.

Och sen bär det av, i regnvädret, till konditoriet för tårtkonsultation.
Jösses, det var i sanning en hel vetenskap. Vi har diskuterat allt från färgnyanser och spray på marsipanblommor till volanger, hjärtan, border, mönster, pärlor och färgtoner. Ja och så lite smak precis där på slutet. Tala om att ha hittat en tårtmakare som brinner för sitt jobb!
Det är bäst att passa på att njuta. Tårtkonsultation av det här slaget blir det högst troligt inte fler gånger i livet.
Jag blev dessutom alldeles lycklig över sambon som hade betydligt mycket mer åsikter än jag om hur det ska se ut.
Och nu kan vi göra ytterligare en bock på "att göra inför bröllopet-listan". Det är inte mycket kvar. Och mindre än en månad (en dag mindre för att vara exakt ;) .

I morgon är det efit.                                                                   

2 kommentarer:

  1. Tårtkonsultationer är skoj.
    Hoppas ni hittade rätt tårta nu...

    Visst är det skönt att ha ett jobb man trivs med, och inte minst goa arbetskamrater.

    Ha en fin helg nu.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Hej, vi undrar var ni hade tårtkonsultation, var det på vasa? Verkar såå mysigt där. Ska definitivt fika där om vi får vägarna förbi örebro någon gång!

    SvaraRadera