söndag 4 mars 2012

Vårig söndag!

Jo, jag vet att det är blått på yr.no. Minusgrader.
Ute idag har löftet infriats. Men solen värmer och kattdamerna tappar vinterpäls. Hur underbart är inte det?!

Idag hade vi en snabbvisit av familjen R. Jag fick skämmas lite för vi hade inget annat fikabröd än Mariekex, men Melker åt betydligt mer av det än han brukar göra av mina kakor så jag tror att jag ska se till att ha sådant hemma i fortsättningen ;)
 Och gudbarnet har blivit en så stor tjej! Snart fyller hon tre år!
Chipper, den röda kattdamen, tycker att det är rätt kul med barn på besök tror jag. Hon vandrar runt och nosar och blir gärna klappad på. Chatter däremot springer helst åt ett annat håll när barnen ska klappa på henne. Men hon är snäll och det är förstås huvudsaken!

Klarblå himmel har vi haft idag också! Och folk som vänder näsorna på solen uppe vid slottet, trots kylan.
 Snödroppar i stadsparken!
Och vintergäck!
Så himla härligt!

Fast koltrasten håller hos verkligen på halster i år.

6 kommentarer:

  1. Ja det är tur att man har tacksamma barn :)
    O oss vuxna passade det utmärkt med en kopp kaffe !

    SvaraRadera
  2. Miss Piggy; Det var himlans trevligt att ni kom tycker jag allt!

    SvaraRadera
  3. Vintergäck redan - nu börjar det likna nåt!

    SvaraRadera
  4. Nu har jag läst ifatt lite. Hade förstås inte en aning om att du varit sjuk, har haft fullt sjå att heja på min dotter som flunsat en dryg vecka...

    Ett tips från Bloggbladshäxan om magsjukan slår till: Koka 1 dl råris i 5 dl vatten i 10 minuter. Sila och drick avkoket. Stannar garanterat i magen. Väl beprövat sen jag lärde mig det på hälsohem för många år sen. Båda mina vuxna barn har anammat det. Smakar faktiskt rätt gott och är snällt med mycket näring dessutom. Jag har förstås alltid råris hemma...

    SvaraRadera
  5. Mian; Ja visst är det härligt! Och i morse hörde jag på radio att tranorna kommit till Hornborgarsjön :)

    Bloggblad; Ja fy vilken otrevlig flunsa det här har varit. Ser ju på fb att jag varit långt ifrån ensam.
    Och tack för tipset! Det ska defenitivt sparas för framtida sjukor...

    SvaraRadera
  6. Snödroppar här också .. men ännu inga vintergäck. Men i Ystad .., där ....!

    SvaraRadera