onsdag 7 mars 2012

Två sorters glädje

Det blir inte alls som jag har tänkt mig, den här dagen. Med sjuk personal, utebliven samling, ingen tomatplantering med barnen och en hel massa lektid på gården. Men barnen är rara och mestadeles glada och nöjda och så småningom blir det rast för hon som är jag som är fröken.
Ut i solen och jag ser årets första krokusar. Bara sådär i en rabatt! Åh vad det är härligt med alla vårtecken!

 När barnen har vaknat går vi ut på gården igen. Mest för att lösa personalsituationen, men det gör inte direkt något eftersom vädret är så härligt. Och det blir mellis ute med alla barnen vid borden. Mackor med räk- eller mjukost och så smoothie. Och titta, vad lyxigt jag fick! Så himla gulligt av vår kokerska! En alldeles egen liten tillbringare med smoothie utan banan (jag är allergisk mot banan).
Hur glad blir man inte?!
På kvällskvisten blir det husmöte och en massa prat och planering och jag tänker att jag trivs så himla bra med mina arbetskamrater. Så viktigt är det!

Ganska precis så. En onsdag.
Och alldeles lagom till halv åtta hos mig kom jag hem.
Mys i soffan.
Vin och ost.
Sämre kan man ha det :)

2 kommentarer:

  1. Och efter elva dagars ledighet var jag totalt slut på när jag kom hem ,-)

    SvaraRadera
  2. Lät jättehärligt!
    Synd att våren försvann, är inte alls nöjd med den här snön.

    SvaraRadera