tisdag 27 mars 2012

Tröttmössa

När jag knatar iväg klockan sex på morgonen känns det verkligen tidigt. I ryggen får jag, på vägen, en soluppgång som färgar himlen röd och jag tänkter ett par flyktiga tankar på helgen som var. Den var så underbar att jag helst vill behålla de två inläggen överst ;)
 Och det blir arbetsdag med liten utflykt och annars inte mycket utöver det vanliga, vilket förstås inte alls är dåligt på något sätt. Därefter blir det kurs hos specialpedagogen.
På hemväg ser jag att röda tulpaner i rabatterna och att änderna fått konkurrens av skrattmåsarna.
 Väl hemma är jag t r ö t t men inser att när sambon på eget bevåg föreslår att vi ska fara och titta på kostym till bröllopet är det bäst att hänga på.
Och det går förvånandsvärt fort. Och han blir såååå tjusig :) (som tur är, den var baskemig lika dyr som min klänning)
Nu kan vi göra ytterligare en bock på den där listan med allt som ska fixas innan...
Skönt!
Hemma igen får jag telefonsamtal som leder till komponering och skickande av ett för mig viktigt mail.
Strax efter tio är jag klar. Och redo för ett blogginlägg före läggdags.
Och nu är jag alldeles totalt slut som artist.

I morgon är det jobb 9-18.30.
Hoppas att vårvärmen håller i sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar