lördag 24 mars 2012

Trettioårskalas hos Anna

Idag blev det trettioårskalas.
Anna är nummer två i skaran 82:or och henne har jag kännt sedan högstadietiden.
Nu firade hon första födelsedagen i nya lägenheten och förkunnade att det är här hon ska bo resten av livet eller i allafall tills de blir gamla. Vi drömmer om ett hus. Anna och hennes sambo vill lägga de pengarna på resor.
Till yrket är hon lärare. På gymnasiet. Och så är hon väldans aktiv, ja nästan alltid upptagen. Vill man få till en date gäller det att boka långt i förväg :)
Och när jag ringde Anna för att höra om hon möjligtvis kunde hjälpa till att styra upp före vårt bröllop, ja se till att alla bord var på plats och dukning och fikabröd och kaffe och allt sådant organisatoriskt, då sade hon att ja, det var redan inplanerat i kalendern. Det hade hon räknat med.
Det blir varken det första eller största bröllopet hon styr upp.
 På väggarna hänger bilder på familj, vänner och ställen hon har varit på.
Bland annat.

Bubbel med jordgubbar i, fick vi när vi kom.
Flott värre.
 Och sedan blev det både sallad och en massa smaskigt fikabröd.
Therese gick dit med oss och vi är en alldeles fullständigt (miss)lyckad kombination. Jag tror inte att det finns någon människa som jag skrattat så mycket med (och åt) som jag gjort med henne.
Rimmet på Annas kuvert säger väl kanske en del...
Förmodligen hade inte pyttipanna ingått i rimmet utan henne och eventuellt hade ingen förstått det roliga i "hej, jag hälsar inte för jag är så full" om hon inte varit där. Den som fick höra detta var Annas sambos far och jag hade tänkt säga fullpackad, men orden liksom fastnade, där jag stor och balanserade på stora systemkameran och ett ett glas (ännu inte mer än provsmakat) bubbel...
Och för övrigt fortsätter vårvädret.
Alldeles gult av tussilago var det på vägen till Anna:
Nu är det kvällen. Innan det blev dags att tända värmeljusen färgades himlen vackert rosa.
I morgon är det söndag.
Och efit.

2 kommentarer:

  1. Tack underbara vän för hur bra du skriver. Ha en skön söndag.

    SvaraRadera
  2. Fröken Flygare: Vi har en underbar söndag. Hoppas att ni har detsamma :)

    SvaraRadera