måndag 5 mars 2012

Tillbaka på jobbet

Så ROLIGT att vara tillbaka på jobbet igen.
Om än en ganska trist föreläsning på kvällen faktiskt. Jag ångrar lite att jag anmält mig även till steg tre som är i morgon kväll...

Men dagen med alla barnen var himlans trevlig! Verkligen!
Och ni vet väl det, att piratprinsessor får inte svärda! Jo, det snappade jag upp vid ett mycket seriöst samtal mellan en tre- och en fyraåring vid mitt matbord idag. Ett samtal om vad man skulle bli när man blev stor. Den ena skulle bli pirat. Och den andra piratprinsessa. Men som sagt, svärdande är inget piratprinsessor frå syssla med!
Gullungar :)

4 kommentarer:

  1. Asså, om pirater får svärda så får piratprinsessor svärda. Annars är det orättvist.

    Men jag tycker att båda professionerna gör bäst i att undvika att svära.

    SvaraRadera
  2. Cecilia; Haha, ja men svärande tror jag ingen av dem var så intresserad av. Däremot svärdande. Och att åka flygplan, för det var förstås så pirater tog sig fram (deras korkade fröken hade fått för sig att pirater åkte båt... ;)

    SvaraRadera
  3. Och jag bara älskar dina berättelser från jobbet!

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Det är så mycket vardag, alla de där diskussionerna att man ibland blir lite blind för dem. Men nu efter en vecka hemma tyckte jag plötsligt att de förekom överallt :)

    SvaraRadera