torsdag 22 mars 2012

Scilla och blåsippor!

Öppningsdag.
En luuugn morgon med mycket pyssel.
Och härliga diskussioner.
Och på förmiddagen promenerar vi iväg för att mata änder.
Reflexvästarna är på. Förstås.
På vägen tittar vi på krokus och på påskliljor som snart slår ut.
Det här med att upptäcka våren tillsammans med barnen är min melodi. De blir precis lika till sig i trasorna som jag blir för varje nu blomma eller knopp :)

När vi kommer tillbaka till gården upptäcker jag en massa scillor i rabatterna.
Och när jag går hem, tidig dag, fläktar det av ljumma vindar.
Solen värmer.
Uppknäppt jacka.
Och blåsippor!!!
Det är inte klokt så underbart det är!
Och så himla glad man blir!

2 kommentarer:

  1. Och här bara dimma och dis.
    Iskallt när jag moppade hem ..-(

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Men idag ska det väl bli varmt i hela landet. Här är himlen klarblå!

    SvaraRadera