onsdag 14 mars 2012

Mera vår

Efter jobbet tar jag med mig kameran och vandrar iväg på promenad.
Jakten på tussilago har börjat (och fortsätter).
Lååång skugga i Wadköping. Men så härligt att det ändå är ljust så länge...
 Påskliljor på väg upp. De har kommit en bra bit.
 Och massvis med fågelsång!
Och träd med  s t o r a  knoppar.
 Lite is finns ännu kvar på delar av Svartån. Herr och fru Kanadagås har slagit läger. De ger sig förmodligen av ännu en bit, men snart kommer familjerna Grågäss som stannar kvar och får ungar.
 Wadköping när solen står lågt. Jag står på Stora Holmen bland en hel massa fågelkvitter.
Ingen riktig värme men inte heller någon kyla.
Jag älskar den här årstiden!
 Och så förstås en hel massa krokus. Gula och lila. Överallt.
Äkta energikick!

4 kommentarer:

  1. Avundsjuk!!!!
    Här är snödrivorna djupa :-(

    SvaraRadera
  2. Våren är underbar!
    //Elin

    SvaraRadera
  3. Inga krokusar här ännu ..., men dom kommer ,-)

    SvaraRadera
  4. Anitha; Jag hade hemskt gärna tagit er vinter lite tidigare men nu vill jag ha vår! :)

    Elin; Verkligen verkligen. Jag brukar säga att jag tycker lika bra om alla årstider, men just precis nu känns det som om våren kanske ändå är lite av en favorit.

    Elisabet; Konstigt, ni brukar väl ligga långt före oss? Här är vårigt som bara den!

    SvaraRadera