lördag 31 mars 2012

Lördag morgon

Förra helgen åt vi frukost på balkongen.
Idag är det frost i gräset, pudersnö som yr runt och riktigt riktigt kalla nordanvindar.
Grannarna har plockat in sina påskliljor, men mina får tappert härda ut. Plockar jag in dem kommer lilla grå att knapra friskt. Och påskliljor är... just det, giftigt för knaprande katter.

Nu är det tvättstugan
Ring så spelar vi
Scones i ugnen (det var flera veckor sedan)

I köket har jag två kattdamer som håller sällskap.
Och om några timmar styr vi iväg på kalasande för sambons båda systrar.

5 kommentarer:

  1. God morgon på dig. Ha en fortsatt mysig dag. Själv ska jag ut på promenad och njuta av ring så spelar vi.

    SvaraRadera
  2. Flygaren; Klä på dig ordentligt! Jag höll på att förfrysa på väg till tvättstugan ;)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Undrar just om inte snön är på väg hit också ...? Det är iskallt i vinden och nja .., bäst att ta bilen i stället för moppen till jobbet.

    SvaraRadera
  4. Här i Jämtland är det vår i låglandet och vinter i höglandet.
    En underbar årstid med ömsom stora förväntningar och grusade förhoppningar när det gäller vädret.
    Kolla min premiärpaddling på min blogg ;-)
    Det är lycka de ska du veta ;-))

    SvaraRadera
  5. Elisabet; Det är lite lurigt nu, för innifrån ser det väldigt varmt och skönt ut ute. Sol och klarblå himmel. Men fy så kallt det är när man väl kommer ut!

    Gunnar; Jag ska snart ta den dagliga bloggpromenaden. Din blogg ingår alltid i den!

    SvaraRadera