söndag 18 mars 2012

Helgens...

Helgens hotellrum:
(stort och lyxigt :)
 Helgens utsikt:
(vi bodde på tolfte våningen. änden på korridoren är en glasvägg. det är vår dörr som speglas i fönstret. och detta var vad vi såg på fredagen när vi kom)
 Helgens stil:
 Helgens uttalande:
"Det är en helt fantastisk frukost!" sade mamma efter att ha inspekterat frukostbordet...
 Helgens största bulle:
(på café Kaffekoppen i gamla stan)
 Helgens stämningshöjare:
(ja, alla gatumusikanter får han representera. jag älskar gatumusikanter!)
 Helgens gränd:
(kan man tröttna på att vandra i gamla stan?)
 Helgens inspiration:
(Fotografiska muséet. Åh så jag saknade min systemkamera efter det och åh så jag ville ha en av fotoinstruktionsböckerna.)
 Helgens vildaste:
(de var helt galna men störtsköna och lockade en hel del publik)
 Helgens smarrigaste:
(chokladsås, chokladglass, vaniljglass, björnbär, hallon, jordgubbe och vinbär)
 Helgens upplevelse:
(ja själva musikalen alltså, inte shoppen... fast det var mer en "dansikal" än en musikal. himla bra ändå. speciellt andra akten!)
 Helgens tunnelbanebild:
(mamma efter musikalen. för övrigt blev det inget tunnelbaneåkande i år. det behövdes inte.)
 Helgens gamla stan:

 Helgens "tomtar och troll":
(ja trollet saknades ju trots att det stod på skylten, så mamma ställde upp)
 Helgens vaktombyte:
(tala om skådespel)
Och för övrigt höll jag på att ramla av stolen när mamma under sin sushipremiär i fredags trodde att den stora wasabi-klumpen var en bit avocado... och stoppade in hela i munnen...

Vi har verkligen haft en himla himla bra helg!

7 kommentarer:

  1. Va mysigt ni verkar ha haft det. Fick faktiskt lite Stockholmslängtan ;-)

    SvaraRadera
  2. Gunnar; Fast vi missade tyvärr det här med fasaden på stadshuset.
    Hade det hur som helst jättebra :)

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig stockholmstripp! Glassen ser helt fantastiskt god ut :-D.
    Jag blev också sugen på att åka till Stockholm nu :-)

    SvaraRadera
  4. Kan det vara så att ni bodde mitt emot Centralstationen?

    SvaraRadera
  5. Kattalena; Glassen var verkligen jättegod. Jag trodde inte att jag skulle orka någon efterrätt, men det slank ner alltihop ;)

    Elisabet; Ja, precis bredvid faktiskt :) I den där nybyggda byggnaden.

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig bildkavalkad från min gamla hemstad! Verkade som ett mycket lyckat Sthlms-besök :-)

    SvaraRadera
  7. Å vad jag tycker den där resan är en bra tradition! Jag har redan bestämt att barnen kommer få sånt när de blir lite större... (eller hmm redan nu föresten, barnens julklappspengar används till en kålmården resa)

    Ser ut som ni haft en toppenhelg!

    //Elin

    SvaraRadera