fredag 2 mars 2012

Fredag

...
Nya tider. Eller i allafall friskare.
Feberfria.
Om än med mycket täta turer till rummet med rött hjärta på dörren.
Fast vår dörr har inget rött hjärta.

Det är skönt förstås, att febern gett vika! Och nu hoppas jag att den här... begränsningen... också försvinner kvickt så att jag kan vara alldeles obegränsad igen ;)
Och piggare.

Tack! Vill jag säga, för alla kommentarer, mail och sms! Man skulle närapå kunna tro att jag varit mycket svårt sjuk och inte alls bara haft en förmodad flunsa (ja, än om jag själv där ett tag gick i grava begravningsplaner). Hur som helst uppskattar jag verkligen allas omtanke!

Och igår kom allra raraste vännen Erika förbi på kvällen. Med sig hade hon både soppa och fyra små supersöta cupcakes. Ja, jag har förstås inte smakat dem och de är så fina att man knappt törs äta dem bara därför.
 Och dagen idag har, bortsett från lite diskande, ägnats åt att heja på i stafettvasan. Ja, på avstånd.
Himla fiffig sida på internet där man kan följa precis hur det går.
På söndag står teven på här, precis som den ska en vasaloppssöndag!
 Och kattdamerna är mycket nöjda med att matten varit hemma en hel vecka.
De  har börjat fälla vinterpälsen (jag hade ingen aning om att innekatter satte så mycket sådan!) och har fullt sjå med att tvätta sig.
Nu vill jag faktiskt bli ordentligt frisk på riktigt så att jag kan skutta ut och titta på alla vårtecken som borde kommit fram den här veckan!!!

Chatter har slutat tvätta sig och ligger och snarkar här intill.
Chipper sover i fåtöljen.

Så var det här.

5 kommentarer:

  1. Låter bra att du mår bättre! Vilka ljuvliga bakverk!!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att du är bättre. Magsjukan är fruktansvärd och jag vågar inte tänka på hur det är att samtidigt ha 40 graders feber.

    SvaraRadera
  3. Vad gulligt av din väninna att komma med soppa och såna vackra cupcakes. Så fina att man knappt vill äta upp dem :-)

    Krya på dig nu så att du får gå ut och njuta av våren!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du har tillfrisknat
    så att du kan gå ut i det vackra vädret!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Eva; Ja, de var verkligen jättesöta! Hon är riktigt duktig på sådant :)

    Flygaren; Näe, det var verkligen hemskt. Tänkte inte prova på det fler gånger i livet...

    Kattalena; Ja verkligen verkligen jättegulligt. Åh vad glad jag blev!

    Miie; Sakta men säkert. Idag ska vi gå ut en sväng och i morgon ska det jobbas :)

    SvaraRadera