söndag 25 mars 2012

Efit

Efit idag. Igen.
Och jag är med. Förstås.
Det blir nog mycket jag och sambon. Vi planerar inga visiter någonstans utan tänkte fara ut och fotografera/avnjuta våren :)


07.15
Vaknar på ett alldeles strålande humör.
Klarblå himmel och solsken utanför fönstret. Idag med! Tjoho, vi kan åka ut till Trystorps ekäng (och lyssna på vårprassel och fågelsång)!
 08.15
Frukost på balkongen. Lite morgonkyligt men såpass varmt att det räckte med en lite kraftigare tröja.
Span på skatorna som kämpade med stora pinnar till sina bon. Och första parkett till lite skatporr hade vi också.
"Fast det hade varit mysigare om järnvägen varit en sjö och balkongen en brygga" sade sambon.
9.15
Frukost för små fyrbenta damer.
 10.15
På väg till Trystorps ekäng. På vägen lyssnar vi på fågelläten. Något borde vi väl lära oss (men fy vad svårt det är!)...
 11.30
Fikapaus. Varm choklad. Baguetter med salami och brie. Ballerinakex.
Fågelkvitter. Ungefär hur mycket som helst.
Blåsippor och vitsippor!!!
Fotografering.
Och jag är så glad att jag har en sambo som (om än inte lika entusiastiskt som jag) gärna följer med på sådana här turer!
 12.15
Jag har hittat det ihåliga trädet att krypa in i.
 13.15
Vi har svängt vägen förbi en annan skog som inte är naturreservat för att plocka lite påskris till förskolepyssel nästa vecka.
 14.15
Nu har vi hamnat i stadsparken för att se det stora krokushavet. Som tyvärr (ännu inte?) var något hav utan mer många krokusar här och där.
 15.15
Sitter hemma vid datorn och kikar på alla bilderna. Halv omöjligt är det att rensa och jag blir precis hur vårrusig som helst bara av att titta på dem.
Åh så härligt det är ute nu!
16.15
Sitter och läser i solskenet på balkongen.
Tala om att njuta av en ledig dag!
 17.15
Just som solen försvann bakom knuten kom sambon och sade att maten var färdig.
Mat och film (The Descendants).
Och vin. Vitt till mig och rött till sambon :)
 18.15
Film fortfarande. Hur sorglig som helst. Och precis alldeles intill mig på soffans ryggstöd ligger Chatter och sover.
 19.15
Det är fortfarande ljust!
När jag står och diskar ser jag ett flygplansstreck utanför fönstret och tänker på den numera Halländska bloggmadamens mamma som tyckte att flygplansstrecken såg ut som om någon ritat på himlen. Det gör de ju faktiskt.
 Det får bli den sista bilden för dagen.
Nu är det mörkt ute. Värmeljusen brinner både i fönstret, på bordet och i lyktan på golvet.
Söndagskväll.
I morgon är det ny arbetsvecka.

Vill man se mer av vad vi såg i Trystorps ekäng får man kika på det här inlägget...

20 kommentarer:

  1. Härligt! Jag ser fram emot bilderna. :-)

    SvaraRadera
  2. Fint med lite vårbilder, här har det snöat hela natten :/

    SvaraRadera
  3. Jag kan hålla med sambon lite där jag med :)

    SvaraRadera
  4. Skatporr till frukost, det är fina grejer det ;D
    Hoppas ni får en härlig dag!

    SvaraRadera
  5. Så härligt att äta frulle utomhus, här får nog premiären vänta på sig ett tag till.

    Ps, fick upp " webbsidan kan inte hittas " när jag klickade på länken till din blogg på EFIT sidan

    // Anna

    SvaraRadera
  6. Godmorgon kikar in på din EFIT, men om balkongen hade varit en brygga hade det nog inte räckt med att dra på sig en tröja, sjön är ju tyvärr fortfarande väldigt kall så här på våren.

    SvaraRadera
  7. Oh, vad kul med EFIT! Ser fram emot fler bilder under dagen! Så mysigt med frukost på balkongen!
    Och vad skönt att vakna på ett sådant strålande humör! :-D

    SvaraRadera
  8. God middag!
    Skatporr -skumt! =D

    Hur som helst, ser fram emot bilderna från er tur!

    God fortsatt EFIT!

    Mvh Therese

    SvaraRadera
  9. Ulrika; Nu har vi fotat som bara den :)

    Mikaela; Vi har ju blivit lite snuvade på vintern här i år, men nu vill jag ändå ha vår!

    Micke; Och verkligen jag också. Men vi sparar och sparar. Ge oss ett par år så... ;)

    Erika; Ja, det är inte varje dag ;)

    Anna; Jodå, både igår och idag. SÅ härligt!

    Annika; Haha, ja det har du ju förstås rätt i. Fast jag hade kunnat stå ut med lite kyliga vindar...

    Kattalena; Det är svårt att vara på något annat humör när vädret är så underbart, vi är friska och det dessutom är ledig dag!

    Therese; Nja, så värst skumt är det väl inte. Det är ju liksom den tiden på året nu :)

    SvaraRadera
  10. Tänk om det låg någon och sov där inne i stammen!!!

    Bilden på tandborsten var inte svår att få till. Lät tandborsten snurra på i vattnet och sedan fotade jag med blixt.

    Ha en skön kväll!

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Små fyrbenta djur är alltid mysiga :)

    SvaraRadera
  12. Anna; Där var garanterat en hel del sexbeningar och förmodligen en och annan åttabening med ;)

    Joakim; Alltid :)

    SvaraRadera
  13. Hehe, ja bara att vara frisk borde ju få en på strålande humör varje dag egentligen! :-)

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Kikar in på din dag. Härliga vårbilder!
    Ha en fortsatt trevlig vecka

    SvaraRadera
  15. Härligt! Jag känner samma vårrusglädje. :-)

    SvaraRadera
  16. Nog är det helt underbart att kunna hänge sig åt vårkänslorna som du gjorde! Tack för att du sprider dem vidare - din dag såg verkligen härlig ut!

    SvaraRadera
  17. Vilken ljuvlig vårdag du bjuder på! :) Trystorps ekäng är en underbar plats här på jorden.

    SvaraRadera
  18. Kattalena; Haha, ja det vet väl du ;) Hoppas att du mår bättre!

    Ulrika; Så himla underbart!

    Anni; Jag älskar alla årstider, men våren är kanske den enda som jag inte alls tröttnar på :)

    Kattis; Vi är väldigt förtjusta i Trystorps ekäng!

    SvaraRadera
  19. Och jag som har jobbat helg och även måndag, läser ikapp först nu ,-)

    Och ler.
    Åt strecket på himlen.

    Ja, just så var det.

    "Kom Eliza! Skynda dig, kom hit .., titta, nu har nån ritat på himlen igen!" ropade mamma när herr Alzheimer hade hyrt lägenhet i hennes hjärna.

    SvaraRadera
  20. Elisabet; Jag tänker ofta på det när jag ser flygplansstrecken. Det ser ju faktiskt precis ut som om någon tagit kritan och dragit streck.

    SvaraRadera