fredag 16 mars 2012

Chipper har ordet

Hej på er!
Det är Chipper här. Jag är debutant på bloggen. Det brukar vara Chatter som rapporterar annars...
Här hemma är det full fart nu och matten springer mest fram och tillbaka. Packar en väska som inte alls var skön att ligga i och skäller på mig varje gång jag försöker klättra in i garderoben.
Matten ska till en stad som heter Huvudstaden med sin mamma och före det tycker hon att hon har förfärligt mycket att göra. Om hon bara var lite mer som mig skulle här bli mycket lugnare!

Hussen är mer som jag. Speciellt nu när han är sjuk. Hela dagen i går sov han. Jag sov ovanpå honom nästan hela tiden.
Matten kom hem en sväng och gav oss alla tre något att äta, sedan for hon iväg igen med den svarta pärmen som hon använder för att sjunga.
Hoppas att hussen är sjuk många dagar. Jag tycker att det är så mysigt med lite tvåbent sällskap!

Igår gick det en svart katt utanför vårt fönster. Jag stirrade intensivt på den och undrar fortfarande om den inte vet hur farligt det är att vara ute? Chatter hade inte tid att titta, hon lekte med en penna. Hon leker nästan jämt. Jag leker nästan aldrig, jag jagar. I morse tog jag en stor silverfisk i hallen.

Nu ska jag återgå till hussen.
Matten ska kila till jobbet.
Hon hälsar att hon nog inte kommer att skriva på några dagar eftersom hon åker bort. Jag håller ställningarna hemma så länge.

Hejdå.
*gäsp*

3 kommentarer:

  1. Du får hälsa till matte att hon ska ha det så trevligt i huvudstaden! Och att hon ska ta många bilder ,-)

    SvaraRadera
  2. Skönt att hussen har nån som tar hand om sig!

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen TUR att de har dig Chipper! Någon måste ju faktiskt ta hand om allt när husse ligger sjuk och matte far till stora staden. Du verkar ha fullt upp med att pyssla om Husse, hålla koll på främmande katter utanför fönstret och se efter Chatter!
    Hoppas Husse orkar upp och ge dig lite mat ibland. Silverfiskar är inte så mycket mat på. ;-)

    SvaraRadera