fredag 10 februari 2012

Visset är också vackert


Ytterligare en arbetsvecka är över.
Den började med ett glid på måndagen. Tisdag kväll var jag redo att säga upp mig bums och börja jobba med ungefär vad som helst som inte hade med människor att göra.
Onsdagen gjorde jag i sanning en kraftansträngning och fick rätt sida upp igen. Och idag sa jag till min arbetskamrat att "gud vilka goa ungar vi har här".
Ner och upp alltså :)

De kvällar som inte tillbringats på möte har ägnats åt att skapa material till samling.
Och jag har börjat känna igen folk till och från jobbet.
Går jag tidig tur möter jag alltid tanten med den lilla hunden någonstans längs ån.
Börjar jag åtta möter jag kamraten Anna på cykel. Ja, hon cyklar mycket målmedvetet med lurar i öronen och har hittills inte sett mig en enda morgon.
Börjar jag halv nio kommer karln i OS-mössa och parkerar sin cykel vid järnvägen. Tjusig är den och idag gick jag fram och frågade om den var virkad med fasta maskor eller halvstolpar. Den var virkad med halvstolpar, det såg jag när jag fick kika närmare på den. Fast om det visste han inget alls eftersom det var frun som gjort den. Hon hade föresten gjort halsduken och vantarna med, fast de var stickade.

Kattdamerna håller ställningarna hemma. Och har dessutom bokat in sig på pensionat hos Erika och Tommy över påsk så att vi kan fara till Skåne då.

För övrigt är...
dagarna ljusare
tiden snabb
intyget om hindersprövning införskaffat
byte av (mitt) efternamn anmält
ansökan om examensbevis inskickat
och vi fortfarande friska trots alla förkylda hostiga förskolebarn!

I morgon är det redan lördag igen!

5 kommentarer:

  1. Sååå intressant att få ta del av andra människors vardag!

    Och tur att det ordnade upp sig ,-)

    SvaraRadera
  2. Hm..ska skriva en post-it lapp och sätta på styret "spana efter Karin"

    Trevlig helg :)

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Ja, och det är för väl att någon tycker det, för jag tycker plötsligt inte att jag har något alls att skriva.

    Flygaren; Det tycker jag att du ska göra ;)
    Tack detsamma!

    SvaraRadera
  4. Jag är så imponerad över att du bara vågar gå fram och fråga hur en mössa är virkad.. bara sådär. ;P

    Skönt att ni inte har blivit sjuka.
    Måste också ta tag i det där examensbeviset.. var det krångligt?

    SvaraRadera
  5. De la realidad; Nä, sånt har jag inga problem med. Däremot önskar jag att jag oftare vågade håva fram kameran också...
    Och det jag gjorde när jag skickade in ansökan var verkligen inte svårt. Men än så länge har det inte gett något resultat så det återstår att se om jag gjort rätt :)

    SvaraRadera