lördag 4 februari 2012

Vinterpromenad

-15 grader var det när vi pälsade på oss för en liten promenad.
Fröken (eller herr?) Björktrast satt och såg frusen ut i ett träd.
 Den lilla promenaden blev aningen längre eftersom sambon kom på att han kunde visa var hans jobb låg... och jag envisades med att vi sedan inte kunde gå samma väg tillbaka.

Den här vägen går han varje morgon. Och tyvärr säger den här tunneln ganska mycket om vilket område den leder till...
 Härligt, friskt, frostigt. Krispigt skulle säkert en del säga, men jag tycker fortfarande att det ordet inte passar för att beskriva väder...
Någon har gjort sig redo för varmare tider. Eller var inte redo för de kallare :)
 Sambon fick till och med frost i mustachen. Fast han envisades med att tina bort det med vanten hela tiden så jag fick aldrig någon riktig frostbild. Men spana in himlen! Underbart väder!!!
 Och när solen går allt lägre blir det ett så härligt ljus!
 På hemväg längs E18/E20. Ja, vägen till hans jobb var verkligen inte särskilt rolig. Hyreshus och asfalt asfalt asfalt. Ändå ligger hans förskola mycket närmare skogen än min.
Precis invid E18, ja ni ser ju, fanns rådjursspår.
Huga.
En och en halv timme senare kom vi hem igen. Det är en godkänd promenad.
Faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Fina och roliga bilder, vi brukar nog ha snöskyffeln stå vid väggen fram till juni ;)

    Fick ont i magen när jag såg rådjursspåren, måtte det ha tagit rätt väg till skogen och inte ut på vägen.

    Ha en fin helg nu =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kort; Ja, det kändes inget vidare med rådjursspåren så nära. Hur det gick lär vi aldrig få veta.
    Haha, jag tyckte att det såg lite hoppfullt ut med den där gräsklipparen :)

    SvaraRadera
  3. Nu ska du inte vara sådan. Jag har trivts jättebra i området Din sambo arbetar i under två år. :)

    SvaraRadera