söndag 12 februari 2012

Vårtecken

Snödroppar på väg!
Förra året var det som bekant en lång vinter. Den 18:e februari var vi på jakt efter vårtecken i femton minusgrader. Vi hittade ett träd med knoppar, men absolut inget mer, men var lyckliga ändå. Knoppar är inte fy skam en vargavinter. Inte förrän den 6:e mars kunde jag presentera vårtecken här på bloggen.

Annat är det i år. Idag har solen lyst från klarblå himmel, takdropp och fyra plusgrader. Som gjort för att gå på en vårteckenssökarpromenad.
Med gott resultat!

Och ännu fler här när jag försiktigt flyttade lite på löven.
Stora ludna knoppar på trädet...

Och tadaaa. En hel flock på väg upp. Snödroppar här med tror jag.


Nu återstår det att se när koltrasten tycker att det är dags för vårtrudilutten...

(Fast även om jag är alldeles sprallglad över vårtecknen känner jag mig lite snuvad på vintern)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar