torsdag 2 februari 2012

Uppdatering

Håll i hatten. Plötsligt är det torsdag kväll och den här veckan som skulle bli lång med flera kvällsmöten, den har bara svischat iväg. APT (arbetsplatsträff) i tisdags och föräldraråd ikväll. Värst mycket klokare blev jag inte, men det var goda mackor :)

Jobbmässigt är jag supernöjd med mina närmaste arbetskamrater. Ja, dem jag jobbar med på vår avdelning. Det är ganska (väldigt) många timmar man spenderar tillsammans på dagarna och därmed förstås jätteviktigt att det funkar. Nu är inspirationen på topp och jag tror att det allt kan bli riktigt bra. 
Framförallt är det kul när det finns en öppenhet för nya idéer, när alla vill utveckla verksamheten och när någon spinner vidare direkt på ett sått idéfrö. Det sitter inte fast på en fläck!

Idag gick vi på utflykt i alla minusgraderna. Till en kolonistuga.
Jag skulle gärna vilja visa bilder på rödrosiga kinder och glada barn som mumsar på kex och dricker saft. Men det kan jag som ni vet inte. Däremot kan jag visa det härligt frostiga fönstret i kolonistugan. Oh så vackert och åh så himla mysigt!!!

 Väl hemkommen nu på kvällen tog jag tag i att ansöka om examensbevis. Det sista betyget registrerades igår. Alldeles förfärligt rörigt är det med behörigheter, examen för förskola och skola, mentorsår och legitimationer. Plötsligt gäller samma examensbevis för förskola och skola när det gäller studenter antagna mellan 2007 och 2010... fast det är ändå separata mentorsår och legitimationer?
 Och på bordet står en bukett tulpaner som blommar så fint. Chatter har förstås varit framme och tuggat på bladen. Alldeles hopplös är hon. Knaskissen.
I morgon är det fredag. Jobb till 16 och därefter tripp till Karlskogaland för lite middag på kvällskvisten. Lite sent firande av mamma sextioårsdag för hennes syskon med familjer. Sambon och jag hänger med på ett hörn fast vi redan har firat. Trevligt trevligt.

Tänk att jag inte har bloggat på hela tre dagar...

2 kommentarer:

  1. Visst går veckorna fort. Vi har vår APT på onsdagar.
    Vilket vackert fönster =)och kul med öppna och nyfikna arbetskamrater.

    Ha en fin helg! Hoppas du får långa sovmorgnar =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kort; Åh vad glad jag är att vi hittills inte haft något på onsdagar. Jag tycker att det är veckans tröttaste dag :)

    SvaraRadera