söndag 12 februari 2012

Söndagspromenad

I förra inlägget presenterade jag vårtecknen från promenaden. Kika där för mer vårfeelings :)

Vi knatade till stadsparken och Wadköping. Strålande sol och klarblå himmel. Och en hel massa fågelkvitter!
Vi var inte direkt själva på söndagspromenad.
 Människor satt på trappor och bänkar i solen, som faktiskt värmde. Så härligt!
 Vi kikade på en konstutställning och gjorde även en snabb visit i smedjan där det eldades för fullt.
 Därefter vandrade vi hemåt längs ån. På bron pågick fågelmatning. En massa änder samt en ensam skäggdopping.
 Och då, när jag stod och tog kort på änderna, fick vi för oss att vi kanske skulle gå till Hälls på stallbacken och äta. Ja, när vi ändå var nästan där.
 Bakad potatis och kycklingröra. Inte alls fel en söndag.

Nu är klockan kvart i fyra. Fönstret står på glänt i både vardagsrummet och sovrummet. Det kvittras för fullt utanför.
Frisk luft och kattdamer som mycket nyfiket undersöker den lilla springan.
Och solen når förvisso inte längre vår balkong, men väl toppen på huset mitt emot och husen på andra sidan järnvägen.
Sådana här dagar tar jag gärna fler av :)
Alldeles lycklig blir man!

6 kommentarer:

  1. Det är så fint i Wadköping, nu är det några år sedan vi var dit =)

    Det såg verkligen gott ut er middag =)

    Fina bilder!
    Ha en bra vecka nu! kram

    SvaraRadera
  2. När jag bodde precis vid stadsparken gick jag och den lurvige hunden genom Wadköping varje dag, ofta flera gånger om dagen. Numera promenerar jag dit ungefär en gång i veckan. Minst :)
    Önskar dig detsamma!

    SvaraRadera
  3. Härlig dag! och vilken fin avslutning!

    SvaraRadera
  4. Sånt där vårväder har vi haft idag också...men jag tror bestämt att våra vårtecken ligger under snön än så länge.
    Sköna bilder du bjuder på...man känner att snart så byter vi årstid...

    SvaraRadera
  5. Lisette; Det har verkligen varit en alldeles strålande dag!

    Tankevågor; Här kändes det verkligen som om våren var på väg idag. Och det är jättehärligt. Fast samtidigt brukar jag säga att jag gärna har snö fram till och med sportlovsveckan så lite kluvet är det ;)

    SvaraRadera
  6. Så här är det i Halland idag, eller .., ja, det VAR det på förmiddagen, nu drar molnen och gråvädret in och därmed blir det också aningen varmare ,-)

    SvaraRadera