söndag 26 februari 2012

Söndag

Redan söndag.
Hela lördagen försvann i sängläge. Och det är förstås förfärligt synd eftersom fröken L var här. Hon och sambon var på bio och hade tacomys, så dem gick det nog ingen större nöd på.















Fast riktigt som det var tänkt blev det inte för varken fröken eller mig.
Hon hade kompisar som lovat att dyka upp men aldrig kom och jag var som sagt nästan döende (tyckte jag själv igår i allfall ;)

 Att jag blev sjuk är inte konstigt. Vi har haft hostiga febersjuka barn i flera dagar på jobbet.
Positivt däremot är att febern sjönk lika snabbt som den steg och idag har jag varit riktigt pigg!
Så efter att sambon vinkat av fröken L på tåget redan vid lunchtid och jag hade förtärt ett par alvedon åkte vi ut till Marieberg för den där vårjackeshoppingen. Jag kan ju inte gå i varmaste vinterjackan på förskolan nu när våren kommer...

Det blev både födelsedagspresent till lillebror som kommer upp i veckan, en vårjacka till mig och en visit på Dormys där sambon fick en mössa på köpet. Turligt nog för mig var mössan för liten för honom.
Och turligt nog för oss var jackan till halva priset.
En rosa, det har jag aldrig någonsin ägt tidigare.
Och smart(?) nog av mig tog jag inte den storlek 34 som satt klart snyggast utan storlek 36 som jag kan ha tjocka tröjor under kalla vårvinterdagar. Än fast den lär bli bylsig lite senare.

Nu är vi hemkomna. Jag har bäddat ner mig i soffan. Ganska redigt slut på.
Den röda katten har parkerat sig på mig. Som hon fäller kan man just tänka hur hårigt här blir sedan. Men åh så mysig hon är! Vår Chipper (mest hussens faktiskt, egentligen är Chatter mer min).
Fröken L:s säng står kvar framme. Sambon lagar mat.
I morgon börjar ny arbetsvecka.
Just så.

3 kommentarer:

  1. Vilken snygg jacka!!! Verkligen jättefin! Kul med färg. Själv köper jag i sotrt sett alltid svarta jackor :-).
    Oj vad smal du måste vara som kan ha storlek 34 :-D.
    Supersöt Bild på katten.
    Och så skönt att febern försvann!

    SvaraRadera
  2. Hi hi hi..tullig var ordet! Det låter ju lite som gullig :o)
    Vilken fin jacka du hittade. Här får man nog dras med vinterjackan ett tag till. Vi skulle viss ha -7 i morgon bitti. Brrrr...
    Ha en fin vecka!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Kattalena; Ja jag har också alltid hållit mig till mörka jackor så nu har jag överträffat mig själv med först en röd vinterjacka och sedan en rosa vårjacka.
    Febern envisas med att inte riktigt försvinna det sista, men jag hoppas att lite nattsömn ska göra susen :)

    Åsa; Jag brukar säga att jag vill ha vinter till och med sportlovet. Och det var ju den här veckan så nu får det gärna bli vår :)

    SvaraRadera