onsdag 22 februari 2012

Romantiska platser

Tankevågor har en utmaning om att visa sina mest romantiska platser.
Det var inte plättlätt.
Och jag hoppas ju på att kunna göra ett tillägg efter bröllopsdagen eller sommarens Parisresa.


Men hur som helst. Romantiskt kan absolut vara skogen. Storskogen. Och härligt och friskt. Och kanske är det inte just vandrandet men paus och fika på en filt. Kanske till och med lite grillning.
Jo, visst kan det vara romantiskt. Också.


Och att fara ut utanför stan en vinternatt med varm choklad för att titta på stjärnorna. Det kan vara både förfärligt kallt och rätt romantiskt.

Romantiskt var det hur som helst helt klart när vi sov över i Sala Silvergruva. I gruvsviten. Vi två alldeles helt ensamma 155 meter under jord. Med endast en walkie talkie som kontakt med omvärlden.
Vickning, levande ljus, fällar..
...och en smal dubbelsäng med bergväggar runt om. Det är troligtvis det mest romantiska ställe jag varit på!
Romantiskt var det förstås i det varma vattenfallet på Azorerna där vi förlovade oss. Förmodligen hade det varit långt mycket mer romantiskt om vi varit helt ensamma. Men det var vi inte.
Fast det där att han gick ned på knä, där i vattenfallet i den tropiska miljön, det gör hela platsen alldeles sagolikt romantisk ändå.

Nu ska jag gå och pussa på den blivande mannen ;)

10 kommentarer:

  1. Helt UNDERBART!! Får tårar i ögonen här...det är så fint!
    Bilden från vattenfallet trodde jag absolut skulle vara med. Men jag blev så glad att den där bilden på "er" bergknalle i skogen vid sjön kom med. Har ju sett den förr och det är så mycket NI det där att sitta i skogen med matsäck. Det är vardagsromantik när det är som bäst.
    Härligt inlägg!

    SvaraRadera
  2. Och jag ler åt pussandet av den blivande mannen .., man förstår att bilderna väckte känslor ,-)

    SvaraRadera
  3. Romantik kan vara så mycket!

    SvaraRadera
  4. Kul att du var med på temat.
    Ja, romantik är så stort och så omvälvande.
    Vackra bilder.
    Hälsningar Annika, Washington DC

    SvaraRadera
  5. Tankevågor; Ja, jag älskar de där skogsturerna! Verkligen! Vattenfallet var ganska självklart :)

    Elisabet; Jag börjar inse att jag nog får erkänna mig uppskatta det här med romantik... lite grann ;)

    Fourmum; Verkligen! Och jag tror väl kanske att det är den där vardagsromantiken som är den allra viktigaste. Egentligen.

    Annika; Det var ett kul tema. Nytt. Och nu ska jag gå runt och kika på alla andra som också är med :)

    SvaraRadera
  6. Härligt inlägg!

    Lovely! Massor av romantik.

    Jag har skrivit samma tema idag!

    Kram

    Lotta

    SvaraRadera
  7. Åhhh vattenfallet var Lovely! Älskar det här temat! Ha en fin kväll! Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Vilket roligt inlägg!!! Och gillade också kommentaren med att pussa blivande mannen riktigt mycket :-D
    Så fint!!!

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder, men tror att jag skulle avstå hellre än att sova i Sala silvergruva.
    Hoppas att du pussar på din blivande man mycket och ofta...!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder =) jag var i sala silvergruva inatt, förändrats en hel del måste jag säga :D(fruosbeck.se)

    SvaraRadera