tisdag 28 februari 2012

Rapport från en soffa

Ja inte vilken som helst, utan från den vita soffan Ektorp på tredje våningen i det gula huset i Örebro.
Redan klockan tio äntrades den idag. Det var en ansträningning som krävde en kort tupplur.
Sedan slogs teven på. Och hamnade på Tore Tordyvel och Fia fjäril. Där tog zapparenergin slut.
Det krävde en viss tupplur.

När jag vaknar nästa gång dansar Olivia gris i röd kjol på teven.
Chipper sover i fåtöljen.
Chatter sover på fröken L:s säng som fortfarande inte är undantagen.
Ute skiner solen från klarblå himmel.

Vaknar åter för att se Bollibompadraken jonglera med frukter (varför stänger jag inte bara av teven kan man undra).
Pratar en kortis med lillebror i telefon. Han tyckte högst troligt inte att hans storasyster var särskilt kul att prata med idag.
Hämtar ett glas juice (det finns inget bättre när man är sjuk!)
Ringer till förskolan och meddelar att jag blir hemma i morgon med. Om jag blir hemma hela veckan? Nä, det kan jag inte svara på, jag har aldrig varit så här mycket sjuk i flera dagar förut. Inte vad jag minns i allfall. Kanske försvinner det precis lika fort som det kom. Jasså barnen är friska, ja det var ju skönt. Och tack tack jag ska krya på mig så hörs vi i morgon.
Ungefär så.
Chipper har lagt sig på fröken L:s säng.
Chatter sitter i fönstret och pratar med fåglarna.

Kort senare är det fullt bus i katträdet.
Veterinärerna på teve sju.
Fågelkvitter utanför.
Jag tror att jag sover en stund till.

4 kommentarer:

  1. Ja, hade det nu inte stått att det varit på 3:e våningen, så hade jag trott att jag varit hemma hos mig själv ,-)

    Krya på dig, mossfolk! säger jag återigen. Det var det värsta vad det här var eländigt, den snuvan!

    SvaraRadera
  2. Nu hann ju Elisabet före, men jag får väl säga att det var ju väldans vad det står vita Ektorpsoffor i gula hus.

    (Och inser plötsligt att jag ju också bor i ett gult hus, och med två soffor, dock ej någon av sorten Ektorp.)

    SvaraRadera
  3. Och jag för min del kurar i en gråsvart Ektorp.

    SvaraRadera