onsdag 29 februari 2012

Prövning

Ja kära nån. Han ska prövas, förstås, den blivande mannen.
Och det gör han med besked. Prövas alltså.

Till att börja med kan jag upplysa om att jag, vad jag kan minnas, aldrig tidigare varit så här sjuk. Upp och ner med febertoppar och hosta och så igår och än mer i natt en riktigt riktigt redig magsjuka på det.
Det ska jag säga, att efter sådär hög feber är man redan ganska o-kaxig. I allafall jag. Och det behövdes sannerligen ingen magsjuka, det kändes fullständigt onödigt!

Och den blivande mannen fick nog inte värst många timmars nattsömn. Han var upp och släpade tillbaka sin lätt medtagna blivande fru till sängen efter att hon under en av vänderna gett upp på golvet ganska precis mitt emellan badrum och säng.
Och klockan fyra (på natten) stod han och kokade vätskeersättning efter sjukvårdsupplysningens direktioner, alltmedan den blivande frun låg och planerade sin egen begravning.
Och efter långa arbetsdagen idag kom han hem med cola och vitt bröd, och tittar på sin blivande fru som ligger med spruckna läppar, munsår, stripigt hår och trötta trötta ögon (och jag kan just tänka mig att det luktade en smula instängt i det där sovrummet dessutom) och så säger han "Jag älskar dig".

Det är inte klokt så lyckligt lottad jag är!

Och nu då? Undrar kanske någon... Jo, eftersom jag skriver här förstår ni att begravningsplanerna inte är riktigt aktuella längre. Däremot väntar jag med att ropa hej den här gången. Två gånger sedan i lördags har ju temperaturen varit nere på drygt 37 bara för att skjuta i höjden igen.
Och piggelint är det verkligen inte.
Fast en hel skiva franskbröd har gått ner idag. Det kan ni notera ;)
Och oj så superimmun jag kommer att vara mot alla bacillusker sedan!

10 kommentarer:

  1. Vi har haft det där här i Frankrike också. Och fick återfall för att vi började äta rostat bröd med te för tidigt.

    Man kan leva utan mat i veckor, däremot inte vätska förstås. Vår doktor gav oss bannor och sen var det bara vatten, te och till slut CocaCola och apotekets vätskeersättning som gällde. MInst två liter vätska per dygn.

    Så ät inte, eller rättare sagt, se inte det som det viktigaste. Och jag läser att du kliver upp och lägger dig i soffa och så. Det är sängen som gäller, hela tiden, varje gång du kliver upp för tidigt kommer det tillbaka. Lycka till och du blir frisk, det bara känns inte så. Men det är en pärs!! (Och det är inte bacillusker, utan virus och man blir tyvärr inte immun mot detta)

    SvaraRadera
  2. Nää, är du så usel.
    Bra att du får i dig vätskeersättning.
    Krya på dig ordentligt!

    SvaraRadera
  3. Hövva för sjukdom! Vilken gullig blivande man!
    KRYA så himla mycket på dig!!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Fyyy så hemskt! Stackars dig! Så skönt att blivande mannen tar så fint hand om dig! Jag hoppas verkligen att febern är borta för gott denna gången och inte kommer tillbaka! Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Det är såna man inser att man måste behålla....inte bacillerna alltså utan såna män! :-)

    Men det vet du ju redan.

    Stackars dig, vilken pärs att gå igenom alla de där sjukdomstillstånden!! Hoppas nu att du kryar på dig ordentligt!

    Kram från Lisbeth

    SvaraRadera
  6. Man ska nog inte gifta sig innan man sett sin blivande vara riktigt förkyld eller ha magsjuka ;)
    Han klarade det med högsta poäng!
    Lyckliga dig!
    Fast nu hoppas jag du blir frisk snart. Inte kul alls med dom där sjukdomarna.

    SvaraRadera
  7. Kärlek övervinner allt. så är det bara med den riktiga kärleken.
    Det är bara för dig att bli frisk igen.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Detvar så länge sedan jag tittade in på Din supertrevliga, goa blogg! God nyhet var det planerade giftermålet, läser jag, Grattis! Dålig med så mycket sjuka samtidigt,men sedan har Du säkert klarat av Ditt för denna säsong. Vi som nu har barnbarn vet att hålla oss undan för förskolevirusarna! Krya på er!
    Ingegerd http://vitplister.blogg.se/?tmp=01220622

    SvaraRadera
  9. Åh, vad glad jag blir av att läsa det här inlägget.

    (Inte just att du är sjuk, för det låter hemskt förskräckligt och jag tycker oändligt synd om dig..)

    Men det är så fint att ni har hittat varandra. Hoppas sambon klarar sig från att bli smittad av samma sak. Jag håller tummen för att du ska bli frisk så snart som möjligt!

    SvaraRadera
  10. Men fy så tråkigt. Vilken tur att du har en sån fin blivande man!

    SvaraRadera