fredag 3 februari 2012

Party en trappa ner

Jag sitter på fest.
Man skulle kunna tro det i allafall.
Egentligen sitter jag i soffan och kurerar mig från någon magbacill som förmodligen skuttat över till mig från något förskolebarn.
Men grannen under har party. Igen. Det innebär att vi får en dos musik och partystämning men slipper städningen efteråt.
Praktiskt som tusan.
Fast åh så skönt att flytta så småning om.
En gammal bild. Kanske är det så kylskåpet ser ut en trappa ner? Vårt kylskåp ser inte ut så.

Sambon telefonpratar.
Katterna sover.
Och ljusen är inte tända.
Men det är rätt mysigt ändå.
Faktiskt.

I morgon är det lördag. Tvättstugan är bokad.

3 kommentarer:

  1. Man kunde tro att det är Ulrika som skrivit detta ,-)

    SvaraRadera
  2. Vaaa..! Vart ska ni flytta?
    Blir det ett litet hus på landet..?

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Haha, ja jag tänkte faktiskt på henne :)

    Gunnar; Nej nej, flytten är bara ett långsiktigt mål. Först ska vi jobba ihop lite pengar. Om ett år eller ett och ett halvt har vi kanske till en handpenning...

    SvaraRadera